Direktlänk till inlägg 12 januari 2015

100-års kalas,mupp-märrar och mera snö...

Av Måna - 12 januari 2015 11:38

Kanske vaknade lite senare imorse...Kanske.

Men inte tillräckligt sent för att "piss" märrarna skulle behöva bete sig som dom gjorde?!

Formosa övade på att bli cirkus häst i en mange....Runt,runt,runt for hon-även den klassiska huvudsvägningen körde hon sten hårt med.

Jag var på vippen att slänga ut henne UTAN täcke...För jag har varken tålamod eller ork på morgonen att jaga häst i boxen,för att få på na täcket.

Det har hänt förut,att hon åkt ut utan-MEN...detta förstår ju inte hon...Hon är ett djur,en häst,och att lära av sina misstag-fungerar ju icke på dom!:-/ 

När ja efter mycket om och med,springande runt och sen fått av mig jackan och tar mig in till Thifany för att sätta på henne täcke....Är det samma visa IGEN!Men asså...va i hell.... Är problemet??? Så jäla sen var jag inte...Och Thifany,som alltid bara står stilla?!

två små shettisar-stod iaf stilla och typ 30 minuter senare var jag inne igen.Svettig och sur.... Because that´s me!!!


Mera snö idag.det har kräk snöat.ÄNTLIGEN har det gått över till regn!!!woop woop!!!Spelar ingen roll...skiten regnar bort iaf så det behöver icke komma!kan tycka att det är liiiite tråkigt för Lina och Joel.Ingen pulka åkning här inte...Å det är väl så som vintrarna kommer se ut?:-/ MIG gör det ingenting...eller...det får förvisso vara 2 meter snö ute OM vägarna är torra och halkfria;-)


Igår var vi på 100-års kalas.

Stefans mormor som fyller 100(!) år.... Jisses!

kan säga att det inte direkt var någon "hillbilly" fest direkt.ganska TYST och lugnt. Vi kom 30 minuter försent oxå...eftersom Stefan kollat fel på klockan och Joel somnat i soffan... 

Vi mummsade smörgåstårta,lite kaffe och åkte hem igen.

jag kan tycka att man inte ska behöva fylla 100 år... det är hur mycket som hellst,och...hur pigg och glad är man på livet?Nja... kan nog tycka att det mer är tragiskt :-( 

man förlorar sina sinnen mera och mera,som hörsel och syn.och blir mindre och mindre....

Nej,måtte INTE jag fylla 100 år!!!


Idag...är det snart dags för tiden :Vad fan blir det för mat? Yes....jabbadoo...suck!

Ska ut till stallet på eftermiddagen och göra klart där för att kunna komma iväg till pyttan och gratta mam´s på födelsedagen.

så jag hoppas det fortsätter regna-så att det icke bli snöröj ikväll/inatt.


en tom vecko planering har jag framför mig.

MÅSTE verkligen hitta motivationen att RENSA kläder...Eller...jag har rensat,liiiite,men måste få bort dom-ut dom ut huset oxå!och så mina kläder...Jag måste verkligen göra mig AV med do som jag inte använder!

såld på kläder....men det har lixom ballat ur någonstans.....!!!


nehe....dags att rycka upp sig!

ciao!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards