Alla inlägg den 9 september 2015

Av Måna - 9 september 2015 08:12

efter x-antal BRA dagis dagar,slog det om imorse...
Orsaken?
Överdragsbyxorna....
Har haft en glad unge som velat åka varje morgon till dagis.Som frågat på helgen när hon ska dit igen...
Men så kom dagen.
Från glad till blodtörstig varulv exploderar hon.
Får PÅ henne dessa byxor,en tröja och jacka.
Hon protesterar vilt och tillägger:Jag ser ju tjock ut.
Jag och Stefan bara tittar på varandra i hallen.
Vad fan säger man???Hon är 5 ÅR!!!!
Vart kom detta ifrån?
-larv... Det är bättre att svettas än att frysa!
(Intjatat i huvudet på mig från mamma så länge jag kan minnas.och ja...jag gick alltid med en tröja eller jacka på armen,och nej-jag frös heller aldrig!!!)
-jag kan inte röra mig mamma!
-det kan du visst!om du blir varm,tar du antingen av dig tröjan eller jackan...capisch!
Unge iväg till dagis!
Jag hoppas att vi kan komma överens om dessa överdragsbyxor...det är låååångt till maj....!

Vi startar upp dagen med ett gäng Ipren...
Björn Rosenström har fortfarande inte hittat ut hit:-/
Dock fixade jag ju min egna choklad igår kväll,men DET resulterade bara att magen klappa ihop.
DUBBEL smärta.
Jag svär över att vara tjej idag.
Stefan frågade igår kväll vad problemet var.
Jag ynkade mig om min smärta,jaa...för att få liiiite medlidande.
-du är ju inte döende iaf!
Tack,tack älskling!Med dom valda orden hoppades jag inte alls att du fått akut pungbråck....inte alls....
Får vara tacksam för att han hjälpte mig att slica sönder mitt öra:-D

Joel tittar på tv.
Det är lugnt i köket.
Elsa och Nicki har fått sin frukost.
Kaffet är slut.
Onsdagen är tom på planering.Förvisso,får jag vara glad om jag tar mig fram å tillbaka till dagis utan att spy.
Jomensåatt,på den nivån ligger vi på idag.

Solen skiner och så fort daggen försvunnit-drar tröskhora igång;-)
Jag tror det blir en ännu senare kväll för Stefan... Funderar på om jag ska skicka ett mail till Björn Rosenström och be honom komma!Hahaha!!!!
Alternativ,dricka upp rötjutet jag fick igår och somna ovaggad med en chokladbit i handen på toaletten...

Men vi har inte tid för sveda och värk!
Vi har en hel dag framför oss.
Alla möjligheter i världen att göra något bra av dagen:-)

Titta på bilen och svara mig... Är den här tjejen tjock/stor/överviktig???

Jag såg den här bilden igår morse och satte kaffet i halsen,började frusta som en travhäst efter målgång.
Jag anser INTE att denna tjej är tjock/stor/överviktig.... Men ändå-gör hon reklam för ellos STORA storlekar?!

Tillåt mig att SPY!!!!
Vart fan är världen på väg???;-(

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards