Alla inlägg den 27 september 2015

Av Måna - 27 september 2015 20:49

Så var den här,älskade hatade söndagen.
Dagen började i 4-samhet i sovrummet.
Igår kväll vaknade en stycken Lina av sin hosta,senare en stycken Joel.
Två stycken hundar.
Två stycken katten intog sängen.
Jag var uppe och kissade någon gång under små timmarna...när jag kom tillbaka till sovrummet,kunde inte annat än skratta över kaoset som råde där i sovrummet:-)
Ungar,hundar och katter i ett stort virrvarr i hela sängen!
Jag intog den lilla plats som var kvar,längst ut på kanten.

Imorse hoppade ungarna i soffan.
Nej,dom får inte hoppa i soffan.
Nej,dom lyssnar inte på mig.
Joel ramlade,slog sig rätt duktigt bredvid ögat.
En stor svullnad och sår:-/
Ja,förståeligt att han vart jätte ledsen.
Ingenting hjälpte och värre blev det när han tittade sig i spegeln(!)

Vi packade kärran till gräsklipparen och åkte till sjön.
Två ungar,jag och en hund(Elsa)
Vi packade korv,korvbröd,ketchup,dressing,Festis,bullar,kaffe
,rostad lök(Joel äter det som godis)ved och tidningar och åkte.
En stadig bra brasa fick jag igång,jag menar-man har väl inte varit scout i onödan;-)
Olalla va fan!
Hunden drog som en dåre runt i träsket,dalmatinus förvandlades till en halv dobbermann...
Och att elda med två pyromaner är INTE lätt(!)
Dom började med att "gå ned sig i sjön",naturligtvis.
Händelsen refererade genast till den gången syrran och jag fick någon jävla ide om grillning i skogen...HAHAHA...DET är många år sedan:-D
Bland korvar som sprack och tappades,höll elden sig vid liv av div saker som ungarna kastade i...
-nej,nej,nej!Gå där ifrån,lek inte med eld,nej,sluta,lyssna...
Jag är bara glad att ingen började brinna,faktiskt...
Mest rädd var jag nog att Elsa skulle ta eld.Tok fan till hund skulle PRÅMT hålla sig nära,nära elden?!galen?yes!
Vi fick korv i magen:-)
Sen lekte dom,medans jag drack kaffet.
Å just i den stunden,var kaffet extra gott och livet rätt härligt!!!:-)
Alla åkte därifrån nöjda.

Igår satte vi staket till nya hagen.
Jamen...det var väl kaos i kastrullskåpet igår!!!:-O
Det var stallbygge som gällde för hela slanten.
Fyra olika viljor drabbade samman i kaos.
Jag började sura över veden som Stefan började mosa in i MITT stall.Och som skulle dras över hela skiten med en palldragare...
Blev inte på bättre humör när han knövlade till ena täckeshängaren med lastmaskinen och HAN blev inte på bättre humör när jag krävde att han skulle räta den sen....hum...
Lina for som en tromb högt å lågt och virvlade ut halm överallt och Joel hittade ett stort jävla ventilationsrör som kom rullandes.
Jag förvandlades till en 4-åring som snyftade att jag ville gå hem...
Då vaknade fan inom Stefan och vi skulle banne mig sätta stolp...
Jag sätter stolp,han trycker ned dom med lastmaskinen...
DET gick ju som en dans.
Dock blev stolpraden sne...vilket han muttrade över.
Jaja....vem bryr sig?!;-D
Men även lite kvar på hagen,som typ...tråd!
Vi var även oense där med,angående hage.Men...tänker INTE ge mig på den biten.

Imorgon ska Hobbert besiktad och fukttestas...
Å JAG har gjort en "Stefan"...dvs bokat in en tidig tid,på en av "klock-fri" dagarna!
Men vafan...!!!
Ja,det är ju inget annat å göra än att ställa klockan imorgon då....mutter!
Lina får följa med-Joel hemma med Stefan!Så får det bli.
När vi kommer hem...ska vi nog greja i stallet lite.Små saker bara...

Nu är det ju faktiskt bara två dagar kvar till onsdag;-)
Haha!!!!

Trött som en gris.Så får faktiskt bli en tidig kväll/natt.
Ska det vara fullt i sänga inatt igen-kan det vara bra om man fått sova någon timma själv...utan å trängas:-D
Ciao!!!

Parkerad hos farmor:-)

Fin höstdag har vi ju haft idag:-)

Leotine!

Formosa!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards