Alla inlägg den 13 september 2015

Av Måna - 13 september 2015 21:37

rastade barn och hund i skogen idag.
Hund var gaaaalen...hon sprang så ta mig fan prickarna på henne for av;-)
Lina och Joel åt blåbär,hittade kantareller och smakade lingon.
Var perfekt väder idag för en tur i skogen:-)
Kikade om "mina" trattisar hade kommit....men bara några...jag får vänta en stund till.
Jag älskar att vara i skogen OCH jag hatar det.
Jag älskar att plocka svamp,men jag hatar att rensa den.
Det där med att "hata" skogen...är mest för myggen.Att jag inte tål myggbeten,dom svullnar upp till storlek minst ett broms bett.Och dom älskar mig,tyvärr.
Jag hatar skogen...för det kommer fan alltid en äcklig fästing på en.
Och jag har alltid,alltid fel kläder på mig.Jag blir tok varm...och då kommer även dom satans,irriterande,skogsflugorna...
Annars...är det lugnt och fridfullt i skogen..,harmoniskt!
Det finns två regler jag har lärt mig genom åren,när det gäller just svamp plockning.
1-ta INTE med dig barnen.
Nej...dom tycker det är roligt en Pytte stund,mot vad du tänkt tillbringa i skogen med arselet rakt upp i vädret,lyrisk över dessa svampar.Dom ballar ur,ramlar på pinnar,fastnar i snår och tycker att det är allmänt skit tråkigt!Och dom vill ALLTID åka hem,när du äntligen hittat DET stället-där svamparna lixom är som en matta!
2-Ta INTE med dig hunden.
Nej...hunden far fram som en total idioto bland träd och snår.Dom stora fina svamparna blir stuvning under tassarna.Och om du mot förmodan hittar en icke nedsprungen svamp och skall lyckligt böja dig ned för att plocka den,kommer hunden från ingenstans och undrar glatt vad DU hittat,och trampar ned den oxå...

Idag gjorde jag alltså 2/2 fel;-) nu vart det inte alls mycket svamp:-) Några trattisar och några kantareller.
Var mer bara grejen idag,att vara i skogen.
1 stycken Elsa trött.
2 stycken barn trötta.
På hemvägen tog vi "vägen förbi" Fjugesta och köpte Cola.Bjussade kidsen på varsin kokt med bröd-som dom är heeeelt galna i (jaa...men bara från macken,aldrig hemma)
Så vart ett bra avslut på skogstrippen.

Vi kör igång på en ny måndag imorgon.En ny vecka...Det går så fort!:-O
Hinner inte alls med....
Imorgon blir det berg av tvätt:-/ SOM jag har längtat...eller inte!
Men även det måste göras.

Igår provade jag en helt ny maträtt.Å ja...AS god blev det!
Jag åt....jag blev dålig,och liggandes i soffan i två timmar;-(
Men det var iaf gott!
En slags inbakad fläskfilé med färska champinjoner och en sås med gorgonzola:-) mums!
Även Lina tyckte att det var superb!!!

Tvättat smutsiga grimmor idag:-) Nu hänger dom så fint på tork!
Åh....vill verkligen komma ordning i stallet:-)
Det är en hel del kvar... Jo....
Tror dom vill in nu...å jag VILL ha in dom:-) Borsta och pyssla,RIDA,mocka,gosa...ANDAS häst!
Det är alltid så skönt att släppa "ut" dom på våren.Man är så trött på den där mockningen så man vill kräkas...men sen på hösten...då längtar man efter det igen...även om man inte vill ta in dom fortast möjligt-utan ändå låta dom vara ute så länge som möjligt!:-)
Igår...råkade jag köpa ett täcke till Formosa...Det var så fint!!!
Om hon behöver det?
Haha...nej,tänker inte skriva absolut inte...
Idag....råkade jag köpa ett täcke till Thifany....hoppsan...!
Asså.... Finns det något botemedel?Finns det möjligen någon cirkel att ansluta sig till?Något form av psykiskt stöd?personlig avvänjning?
Det är som ett beroende(OM det inte har märkts menar jag)
Jag bestämmer mig för att sluta handla....men sen,av någon jävla slump,ramlar jag över något fint och billigt täcke på någon sida...och då är det kört,då vaknar begäret igen och det är kört!!!!!:-O
Lollo och Leotine har så sjukt,sjukt mycket täcken nu... Och när det gäller dom,har jag "tvilling syndrom",jag vill att dom ska ha lika allt...Sen har jag upptäckt,att dom INTE kan ha sina likadana täcken på sig samtidigt...för då känner jag inte skillnad på dom i mörkret!HAHAHA!!!!

Det blir bra....med en STOR sadelkammare.
Där jag har lite mera kontroll över dessa täcken;-D
Vi ska bara få igång på tvättmaskinen oxå.
Jag lovar... När jag kommit tillrätta,ska jag garanterat lägga ut deras fina täcken på bild:-) hihi!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards