Alla inlägg den 2 september 2015

Av Måna - 2 september 2015 09:43

Det regnar...det regnar så in i hell,det ÖSER ned faktiskt.

Urk...jag tycker att allting blir så tråkigt när det regnar. Allt blir blött,kallt och äckligt.

Lina brukar slå på tvärnit att åka till dagis när det regnar...men inte idag:-)

Däremot hade jag en viss dalmatinus som slåg på TVÄR NIT när jag öppnade dörren... WHAT? Elsa brukar aldrig,aldrig bry sig om vädret?!

Jag fick tvinga ut henne,och då-snabb som en råtta,sprang hon och ställde sig under balkongen... HUND USLING!!!!;-) Hon kunde få till en liten kiss...men det var fan nästan i farten oxå.

Nickis metod mot regn,är att växa fast i marken,vägra ta ett steg och ställa sig och pipa....


03:30 var det dags att starta dagen tyckte Joel...det är ju nästan så att man förtjänar stryk på det;-) hahaha!!! Han somnade aldrig om... Han var ju pigg som en mört.

I mitt zombie liknande tillstån,traskade jag ut till köket för att hämta den lille bredbandsdosan och ipaden...

Klockan ringde iaf 06:15,men då var iaf jag pigg....

Lina hade även kommit ned och satt sig i sängen med sin padda.

Trots den tidiga starten,var det ändå en ganska skön morgon.


Har städat Linas rum.

Jag städar inte hennes rum.

men ibland måste man lixom hjälpa till.

och ibland måste man hjälpa till när hon inte är hemma lixom.

Det finns en hel del som man kan slänga faktiskt,som inte hon tycker att man ska slänga naturligtvis.

Men...idag fanns lite tid över och kände för det.

Tog även tag i att vika in tvätten....Vilket jag verkligen HATAR att göra...

Klart och färdigt!


Ullared...det har etsats sig fast i huvudet på mig...

Jag vill verkligen,verkligen,verkligen åka!

(dubbel moral då jag sagt att det skall DRÖJA innan jag åker igen)men...när jag får något på näthinnan,vill det INTE släppa...

Jag har planerat en dag.

jag har planerat i detalj.

jag har bara inte färdigställt det ännu....

Hum...

Jag står i valet och kvalet.

Varför? Jo...för att jag har sett ett hästtäcke som jag vill ha... Helt sjukt,men tror helt ärlig att det är den största anledningen.... :-O

OCH,att handla regnkläder till Lina.

Om jag nu ska vara heeeelt realistisk mot mig själv.

Så köpte jag INTE dom super-duper fina regntäckena på nätet för 845:-/st. Nej,jag tyckte att dom var alldeles för dyra.

OM jag nu åker ned till Ullared,kommer jag MINST att köpa 4 hästtäcken,minst...

Vi räknar högt och säger att dom kostar 400:-/st där nere... då är det 1600:-...Visst,jag får 4 (minst) täcken för samma summan som av två...

MEN...jag måste ju även räkna på vad det kostar att köra dit ned,att det tar en hel dag,att Lina kommer vilja köpa MASSOR av leksaker,att jag kommer få med en så mycket mera saker hem,att vi måste äta...

Vilket drar iväg så mycket mera i kostnad...

nej Måna,nej,nej,nej Måna....

Jag ska INTE!!!

jag behöver inte....

Förvisso,så ska jag och Lina prova hennes vinterkläder,för att se om hon fortfarande kan ha dom.OM det nu skulle vara att hon växt ur dom...får jag ta en förhandling med mig själv igen;-)


Idag...är schemat tomt.

Har slängt i en maskin tvätt,med snuttarna som kom igår.-)

Även mina nya jeans och ett par annorlunda leggings kom.... hum...Jag trodde faktiskt att dom skulle vara i ett helt annat material än vad dom var.MEN arselet gick ned i dom och dom satt fint-så dom får la stanna kvar.

(NÅGON som minns att jag skulle ha köp-stopp 2015???) 

Jeansen perfekt :-)

är så glad faktiskt att jag hittat två par jeans!Som heller inte alls kostade mer än 200:-!!! Woop woop!


igår,var vi en sväng i nya stallet.

ja...jo... jag vet inte...Känns som att det börjar arta sig.Men vet att det är sjukt mycket kvar.

Jag har ju tappat min motivation till å vara där...

Iof...Så hade det känts BRA,om jag kunnat ställt in dom inatt. Men,jag har ju fortfarande kvar gamla stallet.

Å...det kommer verkligen bli så himla KUL när det är färdig strött och klart-å ställa in dom där första gången:-)

jag vet...jag är inte normal;-)

Funderar fortfarande på det här med höns.... Är ganska sugen på det.men va sjutton.... Ägg går det åt i perioder,och farmor som bakar så mycket-hon skulle nog uppskatta att bara gå och hämta lite ägg.

men...finns alltid ett men... det är djur som skall skötas-varje dag,mat och vatten och tillsyn-varje dag,ännu mera mockning...

vet inte om jag känner för det?! 4 hästar och 3 kaniner har jag redan som skall mockas åt,tas om hand... vet inte om jag orkar mera?!

Jag ska höra med Stefan vad HAN tycker...det  var ju faktiskt han som tyckte det från början.

Kaninerna ska få flytta in i vinter iaf.

Ska göra ordning åt dom,så att dom inte behöver bo ute.Visst...dom klarade sig HUR BRA SOM hellst ute i vintras,men det var oxå en snäll vinter.Och släpa med mat fram och tillbaka....Det är bara enklare att ha dom inne-ja...dom får ju flytta ut igen till våren:-)

Den lille dåliga,ja...han har piggnat på sig igen:-) 


Nu är det dags för duschen.

Plocka ur di dära tvättmaskinerna,ja...tvättar ett hästtäcke oxå... 

Och sen startar väl denna dag då.



Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards