Alla inlägg den 14 juni 2013

Av Måna - 14 juni 2013 14:15

Är det fel att HATA leksaker???
Leksaker...högt och lågt i heeela huset-av en kvadrat på nästan 300!!!
Jag ser rött....

Lina drar fram,drar fram,drar fram...plockar aldrig undan!
Ber jag henne plocka undan-är världskriget igång!
"Du är dum mamma"
"Nu är jag arg på dig"
"Jag är arg"
Och antingen hotar hon med att slå-eller så slår hon mig!
Gud förbjude leksaker!!!!
Hädan efter-önskar sig Lina bara kläder!
Kommer inte in en endaste leksak till henne i detta hus mer,om det inte är som så-att JAG köper det till henne.

En smart hjärna sa till mig en gång "man kan ta undan leksaker,och sen kan man ta fram dom senare.då är det ju roligt att leka med dom sen"
Jaha....som om jag inte har annat att göra?!
Dom leksaker som inte leks mera med-bidrar med värme till huset.

På sitt rum-får hon ha precis hur hon vill.till 90% är det ett katastrof område där inne.man tar sig knappt fram på golvet.
Jag struntar i det!vi kör rensningar,försöker hålla oss till att plocka undan varje kväll...vilket inte alls fungerar så bra;-)
Men det är hennes rum-hon får ha precis hur hon vill där inne!

Men ute i huset???
Nää....jag blir galen!
Igår fick jag släpp på den satans boll jäveln som legat i köket i snart två år!
Varje dag har jag puttat bort denna boll-för att jag dammsuger,ska dra ut en stol eller öppna en skåp dörr.
Kasta ut bollen i hallen och talade om för fröken att bollen INTE ska ligga i köket,utan på hennes rum-eller helst ute!!!!!
Idag....ligger den satans bollen åter igen i köket!!!!:-@

Å eftersom det bara är jag som bryr mig om hur D ser ut,inte vill ha lera på golvet i hallen,inga leksaker i huset,inte grejor högt å lågt-så gör jag inget annat än städar,men det blir inte rent för det!!!!

Någon gång kanske det blir bra:-)
Någon gång kanske,jag får till det-som jag vill ha det...kanske!

Hunden-Bella-fäller så in i helvete med hår!!!
Jag vet varken ut eller in!!!!ett alternativ,är att göra om henne till "kinesisk-naken-Grand Danois"...har haft hund i 11 år...haft kontakt,varit hemma hos,umgåtts med mycket andra hund människor!aldrig hört någon liknelse med detta!!!!!!

Att göra när Stefan någon gång slutat jobba: Måla,klippa gräset till sjön,ge hästarna vatten,fixa kaninerna,gå med Bella,möblera där nere(kanske hinner D innan)bära in Joels möbler,ut till Lollo och Leotine....
Goodbye Friday night,hello tired satureday!!!!!

//over and out-bajskorv!!!!

Av Måna - 14 juni 2013 08:38

Klockan 06:42 lägger jag Joel på Stefans mage.
-jag vill inte jobba idag...jag sjukanmäler mig...har nog feber!
???
Stefan vill INTE jobba...feber?nää...snarare något värre-akut!!!!!;-)
Stefan...skaffade igår Facebook?!?
Nää....nu....han ÄR verkligen sjuk...riktigt dålig...riktigt,riktigt,RIKTIGT sjuk!!!
:-)

Blidde ingen målning igår:-/ Ikea...tig tiden.hade faktiskt ingen lust att ställa mig och börja måla vid åtta...
Meeen-vi har ju en fredag kväll oxå;-)
Pensel,vin och målarfärg...ha ha ha-kan bli en bra kväll:-)

Ikea Örebro-måste vara en av Sveriges sämsta Ikea!!!
Jag hade bestämt vad jag skulle ha,en toasits,en toarulle hållare,en badrums spegel.
Jaha...toasits och toarulle i samma serie,meeen bara toasitsen finns i Örebro...:-@ VA?!?
Ska jag åka till Karlstad alternativ till Västerås-för att köpa en TOARULLE HÅLLARE för 19:-.....
Kul...
Alternativ hade dom en annan svart toarulle hållare...som dock inte var svart-mer svart laserad...
Sen...fick jag vandra runt halva jä-la affären för att leta efter personal att fråga...:-@
Åt helskotta med toarulle hållaren då!!!
Spegeln som jag tittat på...var inte bra.skulle ha en liten enkel spegel,gärna med skåp.
Men den jag kika på-hade skjutbar spegel,två naturligtvis-trodde jag.men NEJ-bara 1...då ser man ju iaf vad som finns bakom:-/
Vart en spegel-utan skåp!

Lugn dag idag!
Förutom att försöka plocka,städa,tvätta så skulle jag verkligen behöva mocka ur boxarna,göra rent och flytta kaninerna...plocka ute,flytta möbler här inne...
Ååå.....Stefan har upp över öronen med jobb!
20 dagar kvar till semestern...vi har inte ens tänkt en tanke på att rulla ut Hobbert:-/
Jaa....det blir bra tillslut:-)

Ny film till Lina,svan-prinsessan!
Hon är som paralyserad;-)
Jag som förbjudit tv tittandet i detta hus under dag-tid....
Ja,jo,okey...har faktiskt insett-att mornarna blir lugnare med tv'n på...

Nu...duscha,ladda tvättmaskinen,fundera på dagens mat,få på mig kläder...starta dagen...typ....

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards