Alla inlägg den 13 oktober 2014

Av Måna - 13 oktober 2014 11:30

onsdag-fredag förra veckan var jag bil lös!
Dock lånade jag svärmors racer i torsdags och hämtade Lina och vi handlade.
Handlade på ett Ica maxi som är i full sjå med att bygga om...
Virrigt värre!
När man i typ kan affären i sömnen,kommer dit och ta mig sjutton allt är flyttat(!)
Det tar längre tid och man springer runt som en virrig höna utan mål i sikte!
Att jag glömde handlingslistan hemma gjorde inte saken bättre...:-/
Vi tog oss även en tur till godisaffären i Marieberg!Första gången EVER som Lina tar liiiite för mycket godis i sin påse.
Dock har det bara en pris betydelse,då hon kommer att spara det där hur länge som Hellst!
Värre med MIN påse;-)

I fredags var det stor städning av hela huset.undan plock och stök,en fika hos farmor och hämta hem bilen igen.Sen i stallet!
Ja....förresten så tog jag och Thifany en kvällstur i torsdags.
Förutsättningarna var hur dåliga som Hellst...
Nyss tagit in dom.Hösilaget var mer lockande än att gå UT ur stallet igen tyckte hon!
Det började mörkna.-well...jag fick användning av Mannes reflex ridtäcke för första gången;-)Det som bara legat å väntat på bättre tider lixom...å så fick jag ju använda min ny inköpta ridhjälm...
Som jag investerade i härom dagen:-) har insett...eller tror,att min gamla faktiskt är ute ur tiden!
Det var inte som så att jag i all hast böt till mina fina ridkläder heller...nej,mjukisarna och adidas skorna fick lixom duga och reflex jackan!
Vi tog bara en pytte tur-innan jag insåg att det faktiskt var skit mörkt ute!
Jag tänkte planera in resa på fredag med henne:-) OM hon vill infinna sig på transporten vill säga...!

I lördags fick vi främmande!
Vid cirkus 13:30 kom familjen Olsson in sladdandes med husvagn hit!
Helgen for iväg i rasande fart...och även om det var trevligt,är jag sjukt trött!Är inte van vid detta tempo på 5 barn som far fram.Och inte heller andra människor i närhet så länge:-)
Tacos i mängder,några cider och en vinflaska för min del.
Jag sov gott inatt;-) dock blev det en väldigt jobbig helg för staccars Elsa...hon tvär slocknade i mitt knä i soffan igår kväll och snarkade högt<3

Thifany har även visat att hon tillhör värsta sortens skit gris!
Det syntes rätt duktigt att han haft täcke på sig igår under dagen-då det var enda stället hon var vit på!!!
Och tittade på henne och tänkte:va fan tänkte JAG med när jag köpte en vit häst?!;-)
Å jag har varit rätt bortskämd med både Formosa,Leotine och Lollo,då dom inte rullar sig ute!Formosa tillhör kategorin pedant som inte vill ha skit under hovarna!!!
Leotine rullar sig bara när hon har täcke på sig ute:-)
Manne var lite mer av en skit gris...men inte i hästlängder som Thiffi!!!:-O

I mitten av november bygger vi stall:-)
Hästarna får nya stora boxar och JAG får en stor bred stallgång!!!
Det kommer bli ruskigt bra och ritningen ligger klar;-)
Fin liret får vi kanske ta till våren:-)
Jag är överlycklig!!!!!

Idag,måndag-snurrar tvättmaskinerna för fullt!
Har tvättat håret på Lina,som även ska lus kammas...!!!men nu har vi gjort det i 14 dagar som sagt...så ska höra vad dom säger imorgon.
Jag ska lämna Lina på dagis imorgon och sedan fara in till staden för att ombesikta bilen och sedan ta en,eller två,kaffe hos Ems!
Sen är schemat för denna vecka tomt!

Köpte nytt nagellack i torsdags.
Gel...med överlack!
Detta smetades på i torsdags,och har fortfarande INTE fått några lösa flagor eller vita toppar än!kanske blir ett bra betyg!
Ena tumnagel är på G att vitna lite bara.
Fanns dock inte så många färger kvar att välja på...så fick bli en i brun/grå färg:-)

Nu är morgonens lugna stund i soffan över!
Dock är den inte alls så lugn på måndagar-då Lina är hemma och håller låda:-)
Se hur denna dag ter sig!Om inte farmor ska iväg och handla,blir det kanske en tripp dit:-)

Malarna i akvariumet har förökat sig(!)Vi såg två bebisar...dock har jag inte lyckats leta reda på dom igår och idag.Så undra om dom har blivit uppätna?!

Ned bajsad hästtransport...jag lovar...jag kommer utrota dom där jävla fåglarna någon dag!!!

Stall fin Lina:-)

Trött Elsa??

Trött Nicki??

Ekipage Fam Olsson!

Yeah!!!:-/

Till nödsituationer lixom...!!!

Älskling och hundar har kvällsmys i soffan....;-)

Morgon mys i köket!??

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards