Alla inlägg den 6 oktober 2014

Av Måna - 6 oktober 2014 15:05

jisses...
2/2 barn i stallet betyder MINST 30 minuter extra...
Jag har förbud mot barn i mitt stall.Där vill jag inte ha någon framför fötterna,tjata på någon,skälla på någon,behöva städa efter någon annan,behöva lyssna på gnäll-jag står ut med det så bra här hemma,att jag i stallet vill hålla käften och bara vara jag!Å kanske till å med prata en sväng i telefonen:-)
Idag var jag tvungen att ta med Joel och Lina.
Jisses...
Det var ingen SKÖNT ATT VARA här känsla idag inte!
På min planering var att springa ned med Lina på förmiddagen och fixa det,medans Joel sov och ta med mig babyvakten.
Joel har inte sovit på hela dagen.
Om jag är förvånad?
Nej.
Som vanligt med andra ord,skulle ju bli förvånad OM det klaffade!
Men det är efter det ena och efter det andra nu gjort,och jag sliter mitt hår!

I lördags var det sista gången på Elsas hundkurs!
Hon fick prova på vilt spår.Uj uj uj vad duktig hon var!!!!
Det kanske är henne grej?!skulle vara kul å prova hemma i skogen:-)
Någon som har ett rådjurs ben till övers???:-)
Jaa...älgben går väl oxå bra!

Lördags eftermiddagen var ...annorlunda.
Det var inte riktigt så att solen sken här hemma.
Jag tänker inte dela med mig av det öppet här i bloggen.
Det tänker jag hålla för mig själv.

I söndags morse bjöd Mam's och Papi på frukost(brunch) i pyttan!
Kul att bror och Maria var där,man träffar dom inte så ofta:-)

Helt eftermiddagen var vi ute.barnen åkte 4-hjuling.Ja...till å med jag provade på den lilla;-)
Men tyckte det var riktigt läskigt faktiskt:-)
Styrningen var seg och han stegrade sig lätt!!!jag vågade inte lägga i tvåans växel ens;-) hahaha!!!
Blir ju inte bättre av att hela familjen står å glor och barnen är lyriska över vad deras mamma gör och gubben skrattar!:-O

När insläpp av hästar skulle ske,drog jag omkull-på riktigt;-) så där så det gör riktigt ONT!
När jag skulle hänga av översta tråden,lyckades jag trampa på en stor sten som rullade iväg...utan något att greppa eller ens hinna flaxa efter balansen drog jag arselet i en annan sten och av farten fortsatte jag raklång bak och drog ryggraden i en tredje sten jävel!
Lyckades iaf hålla upp huvudet!
Om jag har ont idag?
Japp!!!

Imorse möblerade jag om i vårat sovrum.Vi ska sova på saken om set blir bra-INNAN jag flyttar om tavlor å så!
Blev en mycket större yta på golvet,men lite problem vart jag ska ställa Elsas hundkorg!
Mm...vi får se!är ju knappt några möbler att flytta:-) Så är ju bara att flytta tillbaka på en hand vändning om vi inte trivs!

Mina planer för min kommande födelsedag gick lite åt HELL...
Jag hade tänkt att bjuda familj och närmsta vänner på födelsedagsfika,och ha det som öppet hus!
Här hemma får vi inte plats...!
Så vi har pratat om att låna bygdegården i Tångeråsa för att underlätta lite för oss själva:-)
Jomen tjena...DÅ den dagen har dom öppet hus i kyrkan med kaffe...
Jaha?!nu då?jag hade faktiskt ingen plan B!:-/
Så nu får jag börja fundera igen...ut en annan plan på hur jag ska gå till väga denna dag!
Känns inge kul att placera ut gäster i hela huset och inte vid samma bord!!!

Ska till tandhygienisten klockan 16:10 idag och skrapa tandsten...!yeah...
Blir hem och vända för att infinna mig på föräldramöte kl 18!
Jopp jopp...
Stefan fick dispans för att stanna hemma;-)
Eftersom pappa ändrade ved-hämtar-dag från igår till idag.Det är iaf vad Stefan själv skyller på;-)

Imorgon ska vi på sannamarken!OM vädret håller i sig vill säga:-)
Lina har fått pengar till en heliumballong(hatar dom) samt till karuseller!!!
Jiiihaa!
Hoppas att några kronor räcker till marknadsnougat;-)
För något annat lär det väl som vanligt inte finnas å köpa!

Nu ta tag i risbusken till hår jag har!
Måste,måste färga det någon kväll...när jag har tid;-) Vilket inte ligger på 10-i-topp listan!
Farmor tar barnen under tandläkar tiden!
Blir mycket fram å tillbaka åkande...

Av Måna - 6 oktober 2014 08:16

Ny dag nya tag!
Måndag.
Och vi är inne i oktober...vart tog juli vägen?

Summering av helgen:avslut på hundkurs,kaos och bråk,mys frukost med familjen och härlig söndag,4-hjulings åkning,planering,husvagn.

Capisch!!!
Jag kikar in senare och skriver.:-)

Härlig måndag!jag har fullt upp!!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards