Alla inlägg den 7 oktober 2014

Av Måna - 7 oktober 2014 16:33

är gjord för detta år...
Å jag fryser...har fortfarande mössan och tjock tröjan på mig,inomhus:-O
Å JA,jade hade massor av kläder på mig!
Men vart så där jävla rått...
Lina åkte karusell....yippy...jag älskar att stå å glo på en liten karusell som åker runt,runt alldeles för länge!Så länge att barnen(iaf mitt barn) tröttnat för 17 varv sedan...!!!
TVÅ karuseller skulle hon åka,och en jätte stor...ja...vad det nu var...
120:-...Är det egentligen rimligt?!

Marken blir för var år mindre och mindre.
Och vad är det som finns kvar?Skrot och godis!
I kön till en som sålde godis-stod dom och små pratade,han som sålde godis,hade fått betala 6000:- för sin plats!
DET var unikt sa han,den dyraste platsen i Sverige...
Är väl därför marken blir mindre och mindre!som i hans fall...ska han sälja godis för 6000:-,för att betala PLATSEN!!!Det är 12,5 kg godis i timmen...en dag som denna,med detta väder....tveksamt va?!
Tråkigt!

Nu är det dags att bege mig ut till stallet!
Iom att jag fryser som ett asplöv...har jag inte egentligen någon riktig lust!
Men så kan det faktiskt vara ibland!

Chop chop,upp å hoppa!!!

Av Måna - 7 oktober 2014 09:11

hatar tandläkarstolen.
Japp...jag verkligen hatar den!
Och jag hatar att vara där.
Och jag hatar konversationen som dom försöker ha med en när man ligger med sjutton redskap i munnen...
Det var inte alls trevligt igår,att ta dän tandsten.
Och trodde aldrig att det skulle sluta blöda i munnen på mig.
Fy....

Var klar där 16:50 och tyckte inte det fanns någon anledning att åka hem innan föräldramötet skulle börja 18.
Handla lite på Coop,var på toaletten och satte mig i bilen och läste en tidning.
Sen insåg jag att jag sett heeeelt fel på tiden...18:30 började ju föräldramötet...
Men vafan!!!
Å jag frös!!!
Åkte och köpte ägg på Berga med 26 grader i bilen,vinterjacka på och stjärtvärme...
Slå ihjäl 1 1/2 timma i Fjugesta-inser man hur liten "staden" är...:-/

Föräldramöte.
Jag vet inte...men känns lite oseriöst...eller vad man ska säga.
Stefan fick dispans som sagt och behövde inte följa med...
Två mammor hade med sig sina små barn,bäbisar.
Men hallå???
När jag ger min kväll till att gå på FÖRÄLDRAmöte...åker jag inte dit för att sitta och lyssna på en bäbis som gnyr,gråter,joddlar,skriker,skrattar!
Jag är inte det minsta intresserad av det.
Jag åker dit för att lyssna på vad dom säger om vad som sker och händer på dagis.
Jag blev irriterad!ena bäbisen hade med sig både mamma och pappa...som satt och mer pratade,plockade med bäbisen än lyssnade på vad som sades...
Jaga?stanna hemma ENA föräldern då!Dagis barnet hade ju barnvakt...så varför ta med den lilla?Rätta mig om jag har fel!
En tant från biblioteket var där och pratade,och hade med sig tjugotusen olika böcker...
Jag och en pappa vid "mitt" bord ägnade oss åt att ära sakta pinnar...
Föräldramöte på detta dagis,bjuds det inte på kaffe?!?
Nej...ett fruktfat och saltapinnar?!inget kaffe???
Mmm...

När jag kom hem hade Stefan släppt in hästarna?!
What???
Han känner lixom inte skillnad på Lollo och Leotine...:-)
-fick du in rätt häst i rätt Box?
-den som sprang snabbast fick komma in först!
Hahaha!!!Är det så man gör?!
Dock hade det blivit alldeles rätt med små tjejorna :-)

Piss väder idag!
Känns som 35 minus grader ute...!
Det regnade vid 06:10 imorse så slängde på alla kusar täcken!
Thifany det nya blå...så tig lite längre tid med att ställa in gjordarna.Insåg att både Formosas och Thifanys bensnören kan dra åt HELL!!!!
Ååå...det regnar inte längre;-)
Nåja...dom kan gå runt och mysa i dom ändå:-)
Måste se över antal täcken...
Jag hade sjukt mycket täcken....vart tog dom vägen?!
Hum....Måste se över sortimentet på täcken;-)
Thifany får ju ta över Mannes alla täcken!Även om hon oxå hade varit tjusig i lila:-)

Sannamarken idag!
Vid 06:10 var tanken:ALDRIG!
Meeen Stefan var positiv och jajjämään här ska det gås på marknad.
Javisst...sannamarken är väl årets andra händelse här i Fjugesta(1:sta är ju gropafesten)
Så jag funderar på att leta reda på mina termobyxor och åka lite snabbt å handla ett par snowjoggers...jag kommer frysa ihjäl annars!!!!:-O
Åkpåsen till Joel iaf!!!
Puss väder deluxe!!!
Stackars krakar som står med stånd...HAHAHA!!!
Dom som säljer...lär ju frysa ihjäl!

Nu ska hundarna ha mat!
Elsa provar dagen till ära Olivers vintertäcke,som passar perfekt!!!:-) hon är lite skeptisk...
Bella och Chers täcken ligger oxå dör i lådorna....ska jag göra med dom?!;-(
Som matte tänker jag på miljöträning för Elsa idag.
Som mamma tänker jag Nej,nej,nej!
Förvisso ska vi ju ned på eftermiddagen....betyder MER folk...en marknad med så mycket folk som det KAN vara...är inte den ultimata miljöträningen,dessutom med barnvagn...
Nej....Elsa får stanna hemma!

Ommöbleringen i sovrummet får nog kvarstå! Stefan var lycklig-han har sovit som en stock inatt!
Kanske blev bättre då?!:-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards