Alla inlägg den 6 november 2014

Av Måna - 6 november 2014 15:06

snö...
Förbannade skit snö!Jag HATAR snö,vinter och kyla...hatar,hatar,hatar!!!!
Och idag började det snöa...äcklig snö från himlen...
Jag satte INTE på hästarna täcken...ty både SMHI och YR sa att det INTE skulle komma nederbörd...yesssss!

Joel och jag for iväg till Ica maxi och handlade mat!
Tanken var att vi skulle åka till Ikea och handla nya tallrikar-men insåg att maten var viktigare.
Utan torsdags handling,blir helgen så tråkig!:-)
Joel skötte sig relativt bra;-)
Tog med mig en "prinsess-rulle" hem-som jag fick av dom i födelsedags present:-)
Inte dåligt det:-)
Börjar även hitta där inne igen!

På den hem svängde vi förbi Berga och köpte ägg:-)
Men tror banne mig att vi ska skaffa egna höns...när stallet blir klart,blir tomt!
Kan ha lite gamla värphönor sprätta runt där inne:-)

Väl hemma igen,efter ha hämtat Lina oxå,bröt Joel ut i damp!!!
Jisses....över VAD??
Posten kom...jag sprang ut-men NEJ,inget paket,ingen avi...:-/ fan!

Nu slö sitta i soffan en stund.
Lina är trött.
Jag är trött.
Joel vet jag inte vad-han går bananas högt och lågt!:-/

Lina skulle själv lyfta ned smörgåstårtan i måndags...det slutade med magplask och vi fick inte en endaste bit:-(

TACK Ica maxi,Eurostop,för eftermiddags fika:-)

Trött,frusen och sur....

Av Måna - 6 november 2014 14:54

mmm....
I torsdags köpte jag ett hästtäcke via Facebook!Ett vintertäcke i nyskick till Leotine,eftersom hon inte haft något!
Å så kul att jag lyckades hitta på ett likadant som Lollo!
Betalade täcket då i torsdags och tjejen i fråga,SKULLE ha skickat det från Nygård i fredags...
Täcket har inte kommit än...till mig!
Jag är ändå en person som tror,för det mesta,gott om andra människor...
Men nu tror jag att den här täckes affären bara är en bluff!
Jag har haft kontakt med henne och hon "låter" uppriktigt ledsen.Säger att hon skickade flera täcken,och att dom personerna fått dom.
Sagt hur det var paketerat och att hon alltid skriver avs på sina paket.
Mmm...å jag funderar:HUR vanligt är det i dags läget att paket kommer bort?
Hon hade ju naturligtvis skickat det som BREV,så går ju naturligtvis inte att spåra!
Har pratat med fjugestas post...bara för att säkerställa att dom inte har ett borttappat paket där nere:-/
Ett tag surnade jag till på posten,eller rättare sagt vår post-bild-chaufför....hon är banne mig INTE läskunnig...lägger posten FEL,minst tre dagar i veckan.Och har bring lämnat brev på morgonen-KNÖLAR hon ned posten och skiter i om locket står öppet på lådan:-(
Tänkte om det var HON lixom...
Men nu börjar väl sakta (och arg) inse att kärringa har blåst mig på 400:- (!) fan,fan,fan!
Hon har som idag,lagt ut 3 andra täcken till försäljning på Facebook...och vet inte om jag ska propagera för att hon blåst mig...eller tro/hoppas att posten tappat bort det?!...
Fanns någon sida man kunde anmäla försvunna brev...men om dom hittade mitt brev-skulle dom skicka tillbaka det till avsändaren??varför det???Det är ju JAG som ska ha det...

Skulle verkligen för min skull vara "bra" om posten hade tappat bort det...känns inge roligt att ha blivit lurad;-(
Och så jävla tråkigt att Leotine vart utan täcke även detta år-då jag inte har råd att köpa något nytt täcke till henne efter detta:-/

Skrot,skit och dynga!!!:-@

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards