Direktlänk till inlägg 14 december 2014

Lucia,tokiga barn och hungrig!

Av Måna - 14 december 2014 19:45

en helg (till) har passerat.
En helg med lucia.
Vi överraskade Mam's med lucia tåg i garphyttan,till häst.
Lina med kusiner med sina hästar:-)
Vi möttes upp 17:30,gjorde ordning hästarna och gick ned för gatan och sjöng.
Mam's började gråta;-)
Duktiga barn,men otroligt duktiga hästar som inte berördes över detta lucia tåg i mörkret mitt inne i villa området:-)
Stolt så jag kan spricka över lilla Lollo!
Som bara var lugn och go hela tiden!:-)

Helgen har gått i tokiga,bråkiga,gnälliga barns-tecken!
Jag kan väl då inte begripa HUR mycket det finns av ALLT detta?!?
Jag går åt!!!
Stefan går åt!!!
Det är så in i hell...med bråk mellan Joel och Lina,med start klockan sju på morgonen(!)som fortsätter hela dagen...
Om jag ser fram emot jullov?njae....
Tar det aldrig slut?
Måste dom kivas/bråka/slåss om precis allting?Den ena är fan inte bättre än den andre:-O
Heeelt muck!!!Finns inget tålamod kvar lixom...å heller inte en enda lugn stund:-(

Imorgon är det lucia på dagis!
Lina sa nu ikväll att hon inte ville åka?!?
Vad nu???
Jag har ju naturligtvis oxå kollat över lucia nattlinne och batterier i kronan....hum...

Å jag är vrål hungrig:-/
Barnen och Stefan åt när jag gick ut till stallet.Pannkakor-vilket är skit samma för min del,då jag mår riktigt illa och i värsta fall spyr när jag äter pannkakor???don't ask why?!
Annars är ju pannkakor gott!
Känns inte läge,har definitivt heller ingen ork,att ställa mig NU och laga mat:-(
När stallet var klart,fixade jag och Lina rent åt kaninerna!:-)Känns som en otroligt lättnad:-)
Och sen hade vi bestämt att hå ned och fika hos farmor-så blidde inget tillfälle för det där med matlagning riktigt:-/
Nåja...har väl bara mig själv att skylla på huvudvärk,ont i magen och irritation:-(
Har även jordens jävla finne på kinden bredvid näsan!En sån här som ligger under huden och bara trycker...åh jaa...jag har försökt klämt X-antal ggr på den jäveln...men bara vätska!

Barnen i säng och nu i soffan i väntan på veckans absolut bästa tv-program,Torpederna!
Jag skrattar samtidigt som jag dör av nervositet och blir generad:-)Vilken serie!!!
Sen pråmt momento i säng!

Oskar och Molly!

KajsaStina och Tinkie!

Lina och Lollo!

Att en tvättmaskin kan vara så intressant?? Hahaha!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards