Alla inlägg den 13 augusti 2014

Av Måna - 13 augusti 2014 18:25

Vi kör slut racet mot läggning i badkaret!!!
Uppskattat(än) av två:-)
Å jag sitter på tjottahejti-stolen och tittar på.

Det blidde Ica maxi idag med grannen.
Jupps...jag är ledsen,måste ha någon med mig,klarar inte vecko handling själv med mina två ligister.
1 vagn till honom.
1 vagn till mig.
Det gick ju som på räls:-)
Som tack för hjälpen fick han kaffe,korv,saft.
Bjöd mina ligister på korv med mos...hade med faciet i hand-räckt att dom delat på EN.
Men grannen fick sig ju lite i magen samt att jag bjöd på en kopp med kaffe.
Det är ändå jag som ska säga tack!

Blidde på förmiddagen att dammsuga hela huset.
Det var faktisk inte på planeringen...men Joel hade en ljuslykta i golvet.Så när jag ändå hade släpat upp dammsugaren-var det ju bara å fortsätta!
Nu är ju huset rent iaf;-)

Dagen lixom försvann fort...
Hann inte med känner jag.
Inte hunnit med så mycket som en mm tapet rivning:-/
Nåja...det kommer flera dagar-imorgon typ!

Har en invasion av bananflugor:-@
Åh...måttligt irriterande!!!
Måste ta ut alla pantflaskor...dom bor bla där i burkarna märkte jag...!

Sedvanliga kvälls görat kvar!
Får springa med babyvakten idag.

Nu börjar dom balla ur i badkaret.
Dom har ju inte slagits så mycket-så dom har väl att ta igen...:-@

Av Måna - 13 augusti 2014 09:08

Behöver.verkligen.handla
Det ekar i kylskåpet...står ett smörpaket och kelar med en mojito och ett smörpaket...
Tomt,tomt,tomt!
Mojiton på burk smakade urk,men kan ju inte ta ut den-då blir det ännu tommare i kylskåpet;-)
(Okey...inte RIKTIGT så illa,men inte långt ifrån) tog tillåmed botten skrapet i hundmats lådan(!)

I grovköket står 6 pappers kassar med pantburkar.
Varför?
Man har en genom tänkt plan sen förra mass-pantningen.
Att när EN påse blir full-ta med den till affären!MEN tanke och agerande är två heeelt olika saker...
Och nu stoltserar 6 pappers kassar fulla där inne...:-/
Craaaap!!!

Igår rev jag tapet för glatta livet.
Typ 2/4 väggar är klara...jag har väl ändå tur-för ingen vägg är "hel"
Fönster eller dörr på var väg:-)
Å tyvärr blir det ingen målning där inne:-( går inte...
Så jag får la ta och iaf FÖRSÖKA tapetsera;-) kan ju fan inte bli värre än vad det är!

Joel tig lite sovmorgon idag oxå...när jag kom in till honom,fick jag som vanligt flaskan av honom.
Böt blöja,lyfte upp honom och tittade på oss i spegeln.
Jag står där med honom på höften och inser:han är ingen bebis längre(!)
Nej...han är ju stora killen nu!!!!han ska ju fylla 2 år!!!
Jisses...tyckte det var igår han snosade i barnvagnen.
Ja...iof känns det även som igår-Lina var en liten sparvunge oxå!!!
Joel är lång.

Bebis åren är över.
Har ingen liten bäbis längre,två stora vilda kottar<3 två underbara barn,som jag stundvis vill strypa;-)
Det går så fort,tiden bara rusar iväg.Man hinner inte med lixom...
Å i takt med att dom blir äldre,blir jag det med!
Shit...man ska inte vara djup på morgonen!
Men jag kan,ibland,förstå människor som har 8-9-10 barn...
För bebis tiden är något speciellt.Nosa bebis...<3
Jag säger idag,att jag inte ska ha flera barn!Men samtidigt säger jag oxå,att man aldrig ska säga aldrig:-)

Idag...
Måste vi handla.
Ska försöka riva lite mera tapet.
Ska ringa försäkringsbolaget.
Ska dammsuga,Hellst hela huset.
Borde se över tvätt-bergen.Det finns en nackdel med att ha 5 tvättkorgar...
Hinna vara ute en stund.
Tvätta håret.
Woop woop!!!

Besök här igår!

Ibland är naturen så vacker-att man stannar upp en stund och bara njuter:-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards