Direktlänk till inlägg 17 september 2015

Japaner,hundslagsmål och Ullared?!

Av Måna - 17 september 2015 20:52

torsdag...ja,det har varit torsdag hela dagen lång!
Vaknade 24 inatt,och huvudet ville verkligen INTE somna om?!
Funderade,planerade och tänkte.
Vid 02,lyckades jag iaf somna och när klockan ringde 06-hade jag gjort vad som hellst för att somna om!!!
Stefan var nog rätt trött han oxå,för han började prata om att osten börja ta slut?!ooookey....

Efter frukost vankades hundslagsmål:-/ jisses vad sura dom var idag(!)
Hade mätt upp och blött deras mat,och väntade i köket på att det skulle svälla lite...
Då trippar Joel ut i grovköket och serverar Nicki sin mat,men inte Elsa.Det var ju inget som Elsa tänkte låta ske,och skulle då alltså sno maten från Nicki...
Det blev slagsmål-med Joel i mitten.
Så där från tyst till livat på 0,001 sekunder.
Joel klarade sig med ett märke på kinden,hundarna helskinnade.Däremot fick Joel sig en utskällning...
Han blev fruktansvärt rädd,och jag hoppas verkligen att han lärde sig något!!!!
Imorgon,låser jag grinden ut till hallen.Även om det gick bra,att jag hoppas att Joel vart riktigt rädd-var det en fruktansvärt onödig grej och han hade kunnat farit illa...
Elsa och Nicki släppte lixom saken vid mitt "å vad håller ni på med",sen var det bara å ta hand om allt vatten och hundmat på hela hallgolvet!:-O

Att ta veckohandligen på Ica maxi idag,kändes inte det minsta lockande-inte alls faktiskt!
Trött,huvudvärk,ont i halsen och så regnade det ju:-/
Men...att inte åka idag,betyder att jag inte skulle komma iväg förns på tisdag igen... Njae!
Och ja,det var skönt att ha det gjort sedan!
Fick lite av och på sällskap av Papi som var å handlade.Han var glad,munter och pratsam:-)
Efter handlingen,ska Joel ha sin obligatoriska korv,eftersom vi hade rätt mycket tid till övers,tig jag en cappuccino:-)
Satte oss på bänken utanför caféet och kikar på lite folk.
Idag,befann sig x antal japaner på Ica...rätt väldigt många.
Och när jag och Joel anade det minst,kom 4 halv galna japaner med kameror och började fotografera oss???wtf?
2 damer,2 herrar...damerna ställde sig bredvid oss och mig-medans herrarna fotade för glatta livet?!
Dom böt plats och ena stunden bara en dam och sen båda.
Dom skrattade och log,bye bye och sedan borta?!
Jag och Joel,han med sin korv och jag med min cappuccino tittade på varandra och undrade VA FAN HÄNDE?!
HAHAHAHA!!!!

Idag kom hon,min syster,med frågan:Ullared!?
Jaahopp....
Det är ju så här med Ullared,att man bestämmer att det är big no att återvända på läääänge.
Men sen,är det lixom någon som yppar sig-lixom viskar ullareeeed...
Precis som att så ett frö.
Sen dröjer det bara en liten stund,sen växer det som bara fan!
Jag är VÄL medveten om dessa hästtäcken med bubblor på...dom finns där,jag vill absolut HA dom.
Efter min sammanställning igår,där antalet befintliga täcken kom fram... Vågar jag inte resa dit(jag vill,jag vill)
Har ju även insett att Joel varken har regnkläder,vinterkläder eller vinterjacka:-/
Så..jag gav henne svaret:Om DU övertalar min man-så självklart;-D
Haha,hur bra var inte det då?!;-)
Vad jag vet...har hon inte börjat med det än?!Hur kan man vara så långdragen lixom?!HAHAHA!

Igår klippte jag gräsmattan:-)Och där på stigans tuggande ljud funderade jag på alla dessa hästtäcken!!!
Och jag kom faktiskt fram till att jag ska sälja några,bara några!
Framför allt innetäcken!
Men,jag måste prova alla täcken först,innan jag bestämmer mig!:-)och...att tillägga,alla dessa täcken,har tagit mig ÅR att samla ihop;-)
Igår...tvättade jag Paros innetäcke <3 japp....har inte av känslomässiga själ haft hjärta att göra mig av med det... Det är även senapsgult med gröna gjordar.HAN passade perfekt i denna färg...kanske inte så många andra?!Inte en attraktiv färg precis...!
Paros är ju död sen x-antal år sedan...och täcket hade han i x-antal år innan det... Så förstå vad hag menar:-)

Imorgon kommer snickaren hit och kollar på dörren/porten till stallet,även vart vi slår upp sadelkammaren!
Woop woop!!!
Ingen annan kan förstå hur mycket jag längtar!!!!!
Så mina älsklingar,stå ut liiiite till,sen-sen ska jag pyssla om er,så mycket att ni tröttnar på mig;-)
Å ni kommer ha så mycket fina täcken på er OCH ni kommer ha så sjukt stora boxar att röra er i,med massor,massor av ren halm:-)

Igår kom en reparatör till min tvättmaskin,till min wascator.
Yepp....
Jag tvättade det första fodrade regntäcket idag,43 minuter-30 grader(jag vågade mig inte på mera) och sen,när jag hängt upp det och ladda med ett nytt,la helvetes jävla maskin jävel AV igen!:-@
Men va i HELVETE???
Jag som köpte ett helt paket med tvättmedel idag:-D
Fan...ETT täcke...MORR!!!

Liten blir stor...Stefan skruvade bort "gallret" på Joels spjälsäng imorse....FRI sida,fritt att gå ur sängen,fritt att rulla ur sängen,fritt att komma ned till oss på natten,eller gå in till Lina(!!!)
Han var glad,tro fan det-äntligen frisläppt:-D
Får se hur natten går och hur han,vart han vaknar imorgon bitti:-)

Åhhh!!!! Jag som älskar,älskar,bara ÄLSKAR stjärnor!!!!!:-O
Stort VILL HA,Stort ALDRIG:-/
Nope.... Detta ligger låååångt över min budget för vad täckena får kosta!!!!
Men titta kan man ju alltid göra:-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards