Direktlänk till inlägg 29 september 2015

Håret,utflykt och bakat bröd.

Av Måna - 29 september 2015 20:39

Habbanero på den HÄR dagen...
Jösses!
Efter att igår blivit kallad kameleont och att jag såg gråhårig ut,fick jag bita ihop och färga det där jävla håret imorse....:-/
Jag verkligen hatar det...eller nää...jag vet inte riktigt vad det är som gör att jag ogillar det så mycket!
Det var nästan,nästan så att jag övervägde att spara ut skiten till det normala.
Men med tanke på hur sakta håret växer och hur långt håret är,skulle jag typ bli kallad för kameleont i si så där några år(!)
TACK för den Örjan;-) jag stod lixom igår morse och åbäkade mig över detta hår...
Stefan stannade även upp och sa att det såg ut som jag höll på att bli gråhårig....men vafan,är problemet med dessa karlar?!:-D
Men,nu ÄR det gjort och jag slipper bekymra mig över detta,på en stund!

Igår...ströade vi/jag upp stallet.
Spån i botten och halm,MASSOR av halm:-)
Åh så mysigt och fint det blev!
Nu skall det "bara" sättas fast kranar på vattenslangarna,sätta knorr och tråd till nya hagen,göra rent hinkar,köpa 2 saltstenshållare och skruva upp,ställa in ensilage...
Sen är det klart för inflytt
Om lite mer än en vecka kommer en ny stallport att fixas och efter det en sadelkammare att byggas.
Det HÄR är så stort och så jävla braaaaa!!!!!!!
Jag är så in i bombens glad över detta!
Hästarna ska få hovarna verkade och innan dom får ställas in-skall dom borstas genom ORDENTLIGT!:-)
Mina älskade hästar-ute säsongen blev lite lång,men när dom får "se" vad som orsakat detta-kommer även dom bli galet glada.
Bajsa,kissa och skita ned med andra ord:-)
Kaninerna ska även få rena villor och flyttas,får se vad vi hinner med i helgen.
Men än så länge har dom det bättre ute,så dom ser lite.Nere i stallet är det ju just nu väldigt tyst,tomt och mörkt.

Igår var det dags för hobberts första besiktning,den årliga fukttestet och check av gasol.
Det klarades av galant med en guld stjärna i kanten för en otroligt fin,snygg och välvårdad vagn:-)
Måste ha varit mina nya mattor;-)
Papi kom farandes med sin husvagn på eftermiddagen och dom fick tillsammans ta sin vintervila....:-/
No more Hobbert på några månader.
Ja...Får vi då se vad nästa säsong erbjuder;-)

Nu ikväll fick jag ett ryck...drog fram hushållsassistenten och bakade bröd.
Vafan...VARFÖR kunde vi inte gjort det på normal tid?
Barn och mjöl är en kombination som slutar i katastrof,speciellt här!
Jag ladda på med 14dl mjöl i skålen,Lina skulle slå på-drog spaken åt fel håll...och poff...vitt var det här i vårat kök....
Att torka mjöl,är en hopplös sysselsättning...
Men frallorna blev klara,blev goda och nu luktar det lixom riktigt gott i hela huset.
Sen fick vi bråttom...Lina och Joel sena i säng,fixa det sista undan plocket i köket,ge hundarna mat-springa upp kasta mig i soffan för att inse att dom tagit bort(?)mitt favorit program..
Vafan???
Varför???

Imorgon är det utflykt.
Jag ska,under x-antal timmar(vet inte hur många,bara att det blir många)vara hemifrån.
Lämna huset,barnen,hundarna...ingen morgon dammsugning,inge diskmaskins plock,inge byta bajsblöja...bara ensam-bara jag!
Det som är mest spännande i denna utflykt,är att jag ska följa med en tjej,som jag nästan kan säga ärligt-att jag inte känner...;-)
Ja...så är det faktiskt.
Så...kontroll freaket,planerings pedanten Måna,ska iväg-utom sin egna kontroll!Hahaha!
Okey,jag är lite nervös:-)
Nu är det inte en okänd tjej,jag vet ju vem det är.
Men vi har nog inte träffats eller pratats vid irl på 12 år....
Lite via fb,och ja-hon läser här.Alltså,känner hon mig bättre än jag känner henne.
Men det här kommer ju bli helt galet kul;-) Jajjämäään,ser verkligen fram emot morgondagen!
Ska bara komma på vad jag ska ha på mig först!HAHAHA!!!
;-)

Efter brödbaket,mjöl explosionen och lite stress-sitter jag nu i soffan. Svettig och totalt slut!!!
Huvudvärken från hell och trött som en gris...
Stefan har bara för en liten stund sedan kommit hem från ett möte,han förklarade med kortfattade ord-att dom ska gräva sönder vägar,hagar,trädgård och vägen till huset...
Jag orkade inte lyssna idag,Joel är även vaken...
Detta skall iaf inte ske förns tidigast om ett år,Han hinner förklara!


BAH!!!!Meeen...nu ÄR det gjort;-)

Det är ju suveränt!!!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards