Alla inlägg den 9 november 2015

Av Måna - 9 november 2015 11:11

Skriver-raderar,skriver-raderar...
Lika grått som det här vädret vi har är!!!:-O

När hästarna kom in,ändrade jag mina livs rutiner.
Okey... Efter dom här veckorna,har jag insett att det INTE funkar.
Jag får inte ihop det. Jag är som en tids inställd bomb av stress inom mig(!) Nu får jag gå tillbaka till dom dagliga rutinerna.
Och har inte orkat...härom dagen kom jag på mig själv,med att jag inte orkat tankat bilen.
Lampan har lyst,pipit,fortsatt lysa och pipa...så fick jag se att han visade 30km...
Och även då funderade jag på OM jag kunde åka lite till:-O
Men insåg hur galen Stefan skulle bli på mig om jag skulle bli stående...galen är väl bara förnamnet....!!!!

31 år har jag fyllt.
Fiförfan... !!! Känner mig gammal...ja...som gatan!!!
Tittar mig i spegeln och letar ålderstecken...det ända jag finner är att röven är för stor(!) och att jag måste färga håret(innan grannen kallar mig för kameleont igen)
Det var en lugn födelsedag,ja...som det blir när man fyller äldre!
Lina var förvånad över hur lite presenter jag fick?!jo...det är ju inte som när man var barn.
Även om dagens presenter är mer värda än då,kan jag tycka!

Stallet har upptagit mitt liv med 90% sedan hästarna kom in.
Javisst... Jag har absolut inget emot att vara där,lukta häst och bara va.
16 har varit tiden dom fått komma in...för att undvika att gå med dom på vägen i mörkret.Stannar inte bilisterna för oss på dagen,lär dom än mindre göra det på kvällen...
Men när inget andrum ges till mig skälv,känner jag att det inte är värt det länge.
Jag måste få ha min tid där nere.
Jag måste,få lite tid i ensamhet utan Lina och Joel.:-)

Idag,är det café på dagis.
En annan mamma kanske skulle tycka detta vore kul...men så är det inte hos den HÄR mamman!
Jag tillhör inte det sociala folket som vill sitta med fröknar,barn och föräldrar.
Jag hämtar Lina,jag står inte och pratar om det inte skulle vara något speciellt.
Ibland undrar jag vad alla dom andra föräldrarna har å prata med fröknarna om?!Är det jag som är konstig,eller dom som är sjukt sociala?!
Men jag ska,för Linas skull åka ned!
Hon har varit med och bakat till detta och pratat mycket om det :-)
Så det är väl klart att jag inte kan missa detta.
Jag lämnar Joel till Stefan och ger mig av... Hoppas att dom för en gångs skull kan ha socker till kaffet;-D

Igår var det farsdag... Jag fick ett infall om att pyssla ihop en ananas.1 st flaska,trehundra choklad bitar,klippta blad och lim.
Jag är verkligen INTE född till att pyssla...idén är alltid så bra,men resultatet blir ofta halv taskigt skit!
Men nu fick jag iaf ett infall.
Chokladen....var tydligen brist vara i Fjugesta,så fick åka till Kumla för att inhandla den.
Det visade sig att jag köpt en för stor flaska...så den dyra chokladen räckte inte till(ja...den var dyr om man jämför med en marabou)
Det tilltänkta limmet,hade torkat ihop i botten av flaskan och Karlsson var lika dåligt tilltänkt som att slicka fast dom.
Så fick bli en vänta till Fjugesta för inhandling av lim...
Resultatet...nää...jag lyckades inte,vet inte vad det liknar?!En ananas blev det då faaan inte!!!!!BAH!!!
Men....pappa fick ju iaf choklad att äta och dricka att dricka:-) jaa...vissa choklad bitar kanske råkade bli fast limmade i sin lilla form...eftersom dom VÄGRADE sitta kvar!!!
Det lär han märka...:-P

Igår kväll fick jag damp.
Gick fram som en argt rytande ompalumpier.
Diverse medlemmar av denna familj fick sina fiskar varma.
Jag.bli.galen
2 barn som går in med skor...Spelar ingen roll hur mycket jag tjatar...det går verkligen inte in!!!!Å det är toppen roligt med det vädret vi har:-/
Å katten...som går in och ut i kattluckan har heller inte vett att torka av tassarna på dörrmattan.
Grus högt å lågt i hallen,grovköket och köket...MORR!!!!
Å kläder,som slängs på golvet.
Leksaker överallt...
Jag får inte undan det tillräckligt snabbt förns det är framme bakom ryggen på mig igen...
Igår kväll blev det to mutch...
Men...Stefan dator som stått på KÖKSGOLVET försvann iaf!!!
Nu ska rummet som Gud glömde göras ordning på.
Jupp...ska göra ett barnrum där inne.
Dom har varsitt STORT rum,men tydligen räcker inte det till.
Å när man vägrar befatta sig med städning,får man kanske inte ha allt framme.
Där inne kan även allt pyssel,pennor och ritblock befinna sig!
En stycken stor vit hylla ska in där och har köpt en grön rya matta.
Så...har liiiite extra att pyssla med under veckan!
Hoppas DET blir som jag tänkt mig iaf:-)

Dags att hoppa in i duschen:-)
Måla om naglarna och få till lite smink!

Dålig bild...men det funkar verkligen:-)

Så skulle den se ut...

Så blev den...

Asså...vissa dagar är det riktigt KALLT ute:-/ fy...

När man är med mamma i stallet...kan man prov smaka lite på saltstenarna!Hahaha!!!

Använda husses fot som kudde funkar fint:-)

Tappade nya öronsnäckan!!!!!!Nu hittade jag den iaf,INNAN den vart överkörd!!!!!!puh...

Sveriges,jordens,fulaste fläta lyckades jag få ihop igår kväll....

Håller på å byter strö...från halm,till torv som ska bli spån..Skjut mig!!!!!
1-ser ju för jävligt ut!!!
2-ett helvete och mocka!!!!
3-hur fan tänkte jag?!Halm måste vara det mest värdelösa å ha i boxarna!!!
4-ge mig spån nuuuuuu!!!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards