Alla inlägg den 28 november 2015

Av Måna - 28 november 2015 21:55

Den här förkylningen....:-@
Får man tycka synd om sig själv?
Fy för sjutton vad dåligt jag mår(!)
Igår tillbringade jag nästan hela dagen i soffan!!!!I SOFFAN!!!vad i hela fridens namn?!
Kan räkna på handens 5 fingrar hur många gånger det hänt...
Jag orkade INTE ta mig ned och laga mat,Stefan fick hämta pizza(!) :-(
Och jag är inte bättre idag heller...
Ingen ork,ingen röst,stopp/vattenfall om vart annat i näsan...å detta dunkande huvud:-/
Döende?!
Joo...jag tror fan det!!!!

Idag hittade vi en katt,jag och Lina!
Vi hade precis tagit in hästarna och skulle åka ned till farmor igen-då det kommer en GALLskrikande katt springande.
När jag gav honom en hundmat som jag hade i fickan och han slukade den typ utan att tugga,var vi ju tvugna att ta hand om honom.
Vi gav honom en låda kattmat och stängde in honom i gamla stallet,med en fleecefilt.
Senare gick vi ned med en kattlåda till honom och en låda att lägga filten i.Lina gav honom kebabpizza,leverpastejs smörgås,falukorv,pommes och ägg med majonnäs:-)
Lite tveksamt ändå åt han sin festmåltid:-)
Jag skickade ut bilden på fb och efterlyste hans ägare...samtidigt vart jag orolig över att INGEN skulle kännas vid honom(!)
Jag kan ju inte ta hand om honom,kan ju inte ta in honom i huset....och han kan ju inte bo i gamla stallet....även om han gillade lådan vi fixade till honom-för han kröp ned där i och sov.
Men hur som,katten heter Harry och matte har varit här och hämtat honom:-)
Över 1 mil har han gått:-)
Vilket lyckligt slut:-)Å vilken tur för Harry,att han hamnade på Stickninge Gård:-)

Idag har Stefan grävt kulvert...Det skall bli värme och varmvatten i stallet:-)
Så...inte allt för långt bort i framtiden,kommer jag att kunna duscha hästarna:-D
Jag vet en,en "vit" som borde behöva ett bad;-)
Om jag inte sagt det tillräckligt-jag har världens bästa stall!!!!
Ingen kan väl förstå hur lycklig jag ÄR i mitt nya stall???
Åh Stefan har bara varit sååå jädrans duktig:-)
Hästarna trivs rätt bra,så bra faktiskt att dom inte alls vill gå ut på morgonen....(!)

Igår...fick jag papper om att Joel fått plats på dagis,11 januari.
Jag dog lite.
Min lilla plutt....ska jag lämna bort honom?!
15 h/veckan...är inte alls mycket.Men han som är så mammig....UAH!!!!jag som trodde att jag var VÄL förberedd på detta...Det är ju typ bara 1 månad dit!!!!!
Plötsligt känns han inte alls som 3(snart) mer som en 6-månaders bäbis!!!
Och sen att under en termin,ha dom 2 på 2 olika dagis...yes!!!
Det går bra.jo,han kommer säkert tycka att det är kul...han kommer nog trivas,hoppas jag!!!
Kommer ju få sömn svårigheter...:-/
Och hade hoppas att han gått på potta/toa då.
Men han är ett Åsne-barn.
Det går INTE att prata med honom...han vägrar befatta sig med pottan(!)
Å....ja...jag har bytt blöjor nu konstant i nästan 6 år nu,jag hade varit överlycklig att slippa!!!
Men vi tragglar väl på ett tag till...:-)
Men hade varit skönt om han varit pott"tränad" vid dagis starten..!

Något heeeelt annat som jag funderat på är musik...
Jag lyssnar på radion varje morgon och insåg i förrgår,att ny musik är ju skit!
En refrän,gärna vääääldigt hög tonart och sen bara en massa musik,dunk dunk.
Jag fick snebena och ratta om radion från "Energi"(stavning???) till megapol.
Första låten som spelas är Michael Jackson,yiiihaaa!!!
Grepen och jag tog oss genast en svängom och vickade på rumpan för fullt! ÄNTLIGEN-musik!!!
Förstår du vad jag menar?
Vart är dom nya pop-kungarna?
Vi pratar Michael Jackson,Madonna(80-tal)Elton John,Rod Stewart <3,Cher,Whitney Houston,Celine Dion,Bruce Springsteen... Mfl.
Artister som SJUNGER en hel jävla låt,inte bara en refräng och dunk dunk!
Jag var tvungen att slå på någon best of samling med Elton John idag när jag genomled dammsugningen.
Men det hjälpte lite,jag blev iaf GLAD över att höra riktig musik:-)


Att vara sjuk,betyder sällskap;-)

Woop woop!!!

Hemma hos farmor och spanar på "tjuv"skyttar...HAHAHA!

Harry!

Harry!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards