Alla inlägg den 20 november 2015

Av Måna - 20 november 2015 18:11

Vi drog till stan.
Jag lämnade över en stycken Joel till fadern och tvingade med mig en stycken sur citron i bilen...
Fick börja med att åka till dagis och leta efter Linas byxor.
Hon böt kläder på dagis igår och det var Stefan som hämtade henne.
Pappa hämtar barn på dagis,hade jag varit förberedd på det redan på morgonen,hade jag tagit ett kort på henne när hon åkte...Så han hade vetat hur hon skulle se ut när han hämtade henne:-D
Byxorna hittade och vi kunde åka vidare.

Planen var: Ica maxi,Rusta och Ikea.
Utanför Fjugesta,kom en polisbil upp i baken på passutten.
Lina får frispel?! Wtf????
Hon ylar och stressar och tittar och gruffar om denna polisbil.
VEM var han ute efter?
VEM skulle han ta?
AKTA dig mamma!!!
Detta beteende från henne samt att polisbilen nosar röv-bidrar helt enkelt till att min mage lägger av?!
Va i helv....
Å nä,idag tänkte jag då faaan inte bajsa bakom någon jävla buske!!!!
Så jag börjar mumla den väl bekanta ramsan av svordomar,jag börjar klösa sönder mina armar,bita mig i kinderna och gasar mera...
Jag VET att det faktiskt finns en toalett att tillgå.
Bara liiiiite längre fram...bara en liiiite,liiiiten bit.....

Jag ljuger.
JAG står och ljuger med Lina bredvid mig.
Å jaa...samtidigt som jag står och ljuger inför min dotter,håller jag på att skita på min inför en SUR jävla kines!!!!(ursäkta)
Kinesen vill INTE låna ut sin toalett...
-men min dotter MÅSTE på toa,snälla?
-då måste du köpa kaffe!
Jag är två micro millimeter från att skrika rakt ut:JAG VILL INTE HA NÅGOT JÄVLA KAFFE,JAG VILL BARA LÅNA TOALETTEN FÖR JAG SKITER PÅ MIG SNART!!!!
Sur-kinesen blänger på mig,hon blänger på Lina och mumlar ett surt okey och vänder oss ryggen.
Tack då,tack för att vi fick låna din toalett.Och kan meddela,att om du är lika jävla sur mot alla dina kunder-kommer i gen vilja komma tillbaka och köpa någon mat på din restaurang!

Det fanns en gång i tiden,då jag inte bajsade borta...
Innan min mage vart så här...innan jag var 16 år med andra ord(!)
Men när man har en mage som är så jävla "fuckad" som min,är man överlycklig OM man hinner till en toalett,OM det en finns möjlighet till en toalett!!!
Då bryr man sig inte om det där med att bajsa borta lixom...:-(
Idag,blev jag riktigt riktigt trött på min mage,och ledsen...
Jag kände för att bara vända och åka hem igen.
Men... Lina ska på kalas på söndag och vi hade i gen present.

När vi smugit oss förbi och ut från den sura tanten och satt oss i bilen.
Fick jag vackert och snällt förklara för Lina VARFÖR jag ljög.Man får ju INTE ljuga!!!
-jag hade inte fått låna toaletten om jag frågat
-men barn får,för dom kan inte hålla sig!
-just det Lina!
-och...inte du heller mamma.
-just....
-men varför hade du inte fått låna toaletten?
-för att folk är dumma...
Japp,DET är exakt vad jag tycker.Vad är det för problem att låna ut toaletten?Man lånar ju inte toaletten för skojs skull?!
Varför får man inte låna deras toalett,vad är problemet??!

Jag fick ändra om min planering.
Och jag var otrogen Ica maxi IGEN!:-/
Jösses...jag handlade på Willys...det har inte hänt på mycket länge.
Men eftersom dom andra två affärerna ligger på m-bergs området-kändes det helt klart ur-dumt att åka till andra sidan Örebro och handla mat...!

På VARJE parkering,dvs 4 stycken,var hon tvungen att hoppa på ispölarna.ALLA ispölar....
Både in till affären och ut till bilen.
WHAT???
Och med bomull i öronen...!:-/
Värre än Joel med andra ord!!!!
Men... Vi fick lite mat,nya handtag till köksskåpen,en ny hatthylla,en present till födelsedagskalaset samt målar färg.
Nästa på tur ÄR att måla över dom hemska och fula kökstapeterna!!!!!
HAN vet inte om det än... Det lär han upptäcka:-D

Stallet i rasande fart och där ballar "magen" ur igen...jordens,universums mensvärk.
Har fortfarande inte googlat fram Björn Rosenströms nummer...behöver ju honom när det blir så här:-/
Med värk som bara djävulen själv kan åstadkomma och ett illamående allanbrallan har jag krupit mig till sängs.
Och här ligger jag nu i fosterställning och vill typ dö.
Fuck fredag...
Blir inget jävla godis för min del...
Inge sitta i soffan heller;-(
Funderar på hur i helv...jag ska kunna ta mig ut till stallet och fodra hästarna...
Hjälp Ipren,hjälp till lite nu för bövölen!!!!!!

Tar väl sikte mot en härlig lördag då,när inte fredagen blev toppen lixom....
Känner jag nu detta rätt,har det väl gett sig till 01 inatt...
Hejs svejs!

Det var verkligen jätte kul att komma hem från stan och inse att Nala slaktat en fågel i köket....
MORR!!!!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards