Alla inlägg den 1 december 2013

Av Måna - 1 december 2013 23:00

Nu tar vi(jag) kvällen efter en total vriden dag:-/
Nya tag imorgon igen!
Och kanske,kanske jag kommer iväg på eftermiddagen och kan handla di där sakerna!

Dagens konstaterande:tvätt ÄR förbannat tråkigt,har tvättat 7 maskiner med kläder jag fått av syster till Joel!!!!(okey,5 plagg till Lina)
Nu är tvättkorgen med våra "vanliga"kläder överfull:-/
Två:Elsa är konstig!i det här huset kan man tydligen bara umgås med MIG...?alla andra springer hon undan för!mams och Papi kunde inte ens gå ut med henne igår kväll...nää,inte ens Stefan!?

Nu lägger vi locket på för idag!
Nya luckor i kalendern att öppna;-)

Av Måna - 1 december 2013 08:53

Är magen VRÅL hungrig!!!!???
Vafan?!hur är det möjligt ens???

Lina kom inorse(jaa...det är ju fortfarande morgon för vissa)
-mamma,vad åt ni för mat när ni var borta?
-ja,vi åt massa olika mat!
Rabblar upp lite olika plock.
-åh,det tycker jag oxå om mamma.
-du kommer få äta sån mat hos mormor på julafton...och DET är mycket godare!
VILKET julbord kan konkurreras med mammas lixom?!?
Samtidigt tycker jag att det är lite synd att Lina inte kan följa med oss!
Men för vår del är det inte ett alternativ...Lina skulle tröttna efter 20 minuter...och sen skulle INGEN i sällskapet få matro:-/

Det är söndag!
Jag har trehundratrettiotvå saker att göra!!!
Jag kommer hinna med TVÅ om jag har tur!
-advents pyntet ska fram.
-byta gardiner i köket.
-dammsuga.
-plocka ur diskmaskinen.
-fortsätta i tvätt djungeln.
-stallet(2h)
-byta lakan
-väldigt gärna besöka ÖoB,då jag sett lite saker jag skulle vilja ha därifrån
-Besöka den däringa butiken i hallsberg(glömt bort vad den heter nu)för fanns lite saker där med jag skulle vilja ha!
-laga mat
Nää...jag fortsätter inte...för insåg att planeringen sprack efter punkt 6:-/

7grader varmt imorse och nu lyser solen,1:december!
Lina har öppnat första luckan i paketkalendern,första luckan i chokladkalender numero 1,första luckan på choklad kalender numero 2-tjuvade hon igår!
Jag tror dom ligger som bäst ovanför frysen;-)
Första ljuset är tänt...osmart med blockljus egentligen-även om jag tyckte det blev riktigt fint...men dom brinner ju sååå sakta(för att ha som adventsljus)

Röjja av frukosten,dricka ur kaffet,pussa på Joel,dammsuga,ut med hundarna,ladda tvättmaskinen,vika kläder...plocka ur diskmaskinen...bla bla bla...
Hatar.söndagar.nu

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards