Alla inlägg den 25 december 2013

Av Måna - 25 december 2013 19:26

Julafton-check!
Juldagen-check!
Jag är så över full med prinskorv,julkorv,köttbullar,skinka,brunabönor,ägg
halvor,räkor,ost/skinkpaj,räkpaj och "skinkfrestelse"
Känns som maten ska tränga ut genom öronen på mig:-/
Igår la magen av...och efter åtskilliga toa besök,kunde vi ta oss hem,och efter ytterligare mer toa besök hemma,ta mig ut!
Kände att strumpbyxorna(djävulens påfund)inte riktigt var mina bästa vänner....

Dessa dagar får tiden att rusa fram,samtidigt gå sakta!
När klockan är 18-känns den som 23!!!

Julafton i pyttan!
Vanlig rutin-så som vi brukar göra!åka hem nöjda,men en ännu nöjdare dotter:-)
Juldagen hos Stefans föräldrar!
Ännu mera mat!!!!!!(vill inte se mat på minst ett år känns det som)
Julklappar igen.och sen (till förbannelse)EFTERRÄTT!!!!!;-)
Om det kändes som jag var gravid i nionde månaden efter maten,var det inget mot vad jag kände efter efterrätten!!!
Herre.jisses

Nu är vi hemma.
Jag,Stefan och Lina + Elsa och Nicki i soffan,Joel lagd.
Julen 2013 är över.
Pustar ut som Nicki bredvid mig...
Denna stora högtid,gick puts väck bara över!
Och man hann knappt blinka,bara svullen mage och smaken av maten kvar i munnen!!!
Vem kom på att vi ska äta på jul?
Vem kom på att det skulle ätas på alla högtider egentligen?
Jul,påsk,midsommar-mat,mat.MAT!
Å det är samma jävla mat...prinskorv(ganska bra egentligen,annars skulle den väl dö ut)köttbullar,ägg,sill...bla bla bla!
Klädseln kombinerat med maten går inte ihop!!!
Man vill vara fin.
Och när man är fin får man lida pin-så jädrans sant!!!
Di där jävla strumpbyxorna....dom står inte pall/trycket för maten som svullas!
Mat tradition borde även skrivas med lag att alla ska bära LEDIGA SKÖNA kläder,Hellst mjukisbyxor-eftersom pyjamasbyxor kanske inte passar så bra offentligt;-)
Nog om det!!!

Bra jul,bra dagar,nöjda,lycklig Lina!

Ang. Posten och Ellos.
Blev måttligt förvånad över att dessa båda kommenterade fredagens inlägg om expressleveransen på min klänning och tröja!
Jag är heller inte en människa som bråkar,har heller inte tid att ringa runt med både Lina och Joel runt fötterna på mig!
Jag kontaktade ellos,som skrivet.Förklarade på "Måna vis" att denna tjänst inte fungerade,men att det ändå inte var någon katastrof.
Express leveransen på 69:- togs omedelbart bort!:-)
Jiiihaaa,känner jag:-)
Och ja,OM jag blev glad för det:-) ja,jag blev så glad att jag(även fast jag inte skulle)kikade in på Ellos rea och köpte mig tre nya tröjor....HA HA HA!!!
Nåja,Tack Ellos och Posten för era kommentarer.

Nu är det dags för mig att ta mig ut till hästarna,blöta skitiga hästtäcken som ska tas av,hängas upp(kommer inte torka tills imorgon)kånka hösilage,kasta ut hösilage och ge kaninerna mat och vatten!
Det är tur att jag älskar dom där fyrbenta djuren;-)
Tråkigt för mig,att jag mufflat i mig för mycket mat-så jag knappt kan röra mig!!!;-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards