Alla inlägg den 4 augusti 2014

Av Måna - 4 augusti 2014 09:23

Under en tid,har jag haft känslan att jag vill springa.
Ge mig ut på kvällarna och springa.
Men jag kan inte.
Jag kan verkligen inte springa.
Min kropp är inte konstruerad för att springa...;-)
Det är sant!!!!
Å att tillägga...så skulle min nuvarande kondition göra att jag fick andnöd vid postlådan!!!;-D
Nej...blir inget springande här inte...men vart kommer känslan ifrån?!?
Jag kan iaf vara lycklig,att backen ned till sjön inte alls är ansträngande längre!!!
Jag klarar av den utan att det gör ont/får andnöd/blir totalt slut!!!
Det har inte med motionen å göra...utan vikten...!

Natten har varit varm!vaknade med ett hår full i tovor och svettig...skrot!
Känner mig som ett troll från "långt bort som fan skogen"

Det är måndag...en ny vecka är igång.
Och nu i veckan...drar Stefan (eller Jens) igång trösk-hora!
Period 2 av ensamhet och åter ensamhet drar igång!:-O
Jag ska inte säga att jag hatar det,men det är rätt jobbigt!
Och bönderna...blir som förbytta,till världen viktigaste män!som en polis på uppdrag eller som en brandman som ska släcka eld!
Förvisso är dom viktiga...för hur skulle man annars kunna få sin limp-smörgås på morgonen???
Men ibland går det till överdrift!

2 veckor kvar till dagis start!
Jag frågade Lina vad hon tyckte om det igår kväll(när hon för första gången på 10 dagar sov i sin egna säng)
Hon sa att hon tycker att det ska bli kul.
Jag bävar.
Det har varit underbart och hemskt att ha henne hemma.Hon får gnola på morgonen i sin egna takt...vi tar dagen som den kommer,och hon har just inga måsten...
Nu börjar tidiga mornar igen...!

Idag...
Tänker jag då minsann inte göra ett skit!!!
Det räcker med matlagningen...
Ingen äter i denna värme och jag har kommit in i "vafan blir det för mat?"
Vi har ätit korv så jädrans mycket att det snart mosas ut korv ur öronen på oss!!!korv,korv,korv...makaroner,bröd,pommes,potat
is...
Undra om vi skulle ta och köra på lite köttbullar idag;-)
Men ärligt...finns det någon som gillar å laga mat i denna värme?!

Vi går mot höst!
Älskade underbara hösten!
När naturen exploderar i miljoner underbara färger:-)
Till vintern,har jag,tror jag,ett vindskydd till hästarna!!!!äntligen!!!!
OM herr "konstig person" lyckas få DÄN sågverket!?
Mystisk människa.
Stallet behöver mockas ur,spolas och torkas...yeah!
Som alla andra år...har jag sparat detta till sista sekund...typisk!
Men någon vänlig själ...har gått med rökarn till gödselstacken:-)
Så di är bara å kavla upp ärmarna och dra igång!!!
Skulle även behöva rensa i sadelkammaren... Mannes saker...kommer jag väl inte ha så mycket användning för...
Täckena hans...skulle jag ju behöva tvätta och lägga undan.men hans sadel...och hans träns....!
Å det är ju inte bara så bara att sälja detta heller:-/

Nej...dags att börja röja i köket!



Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards