Alla inlägg den 17 augusti 2014

Av Måna - 17 augusti 2014 12:35

Det är en SÅN dag idag...När soffan passar bäst!
Sitta i ett hörn,kanske små slumra ibland,kika på sound of music...jaa...den filmen kan bara ses på en SÅN här dag!
Törnfåglarna skulle oxå passa.
Men icke sa Nicke...
Jag har en stycken Lina och en stycken Joel oxå-som inte för en enda sekund,vill titta på varken sound of music eller törnfåglarna!!!

Elsa är lös i magen.Gud i havet vad lös i magen hon är:-(
Igår morse vaknade vi upp till en bajs-doft i högst grad.
Och varför inte spruta ned hela den svarta ryamattan i sovrummet?!
Aj aj...
Står som en vattenslang ur henne!:-/
Inatt stängde jag in henne i grovköket:-( och ja...hon hade bajsat inne inatt;-(
Kraken!!!Man kan inte rå för när man är sjuk...
Imorse kokade jag ris till henne,blandade med 1 dl uppblött hundfoder.
Hoppas det hjälper lite.
Man kan inte svälta en dalmatiner.
Fick ägna en stund av dagen igår-att tvätta bajsmattan med högtrycken:-/ hoppas att den klarar det!

Har dammsugit och torkat golv-yeah!Sorterat tvätt och insett att jag måste tvätta...Lina börjar på tisdag!
Har inte sett över hennes klädes utbud heller:-O
Vet faktiskt inte vad hon har och vad hon inte har:-/ bara ATT hon har väldigt mycket kläder!!!!
Om hon sen kan eller inte kan ha dom....
Kanske blir shopping imorgon på m-berg?!

Herr dövöra var här igår.Han som köpt sågverket.Det han har kvar är klingan,tydligen.
Efter maten fick jag se att stalldörren stod öppen.så knatade ned för att se varför?
Herr dövöra(ursäkta mitt uttryck)sprang omkring och letade(tror jag)efter Stefan som skulle köra lastmaskinen.Stefan vägrade.Han har prutat ned det så pass mycket-att Stefan sagt,att han då faktiskt får klara sig helt själv utan maskinlyft!
Dom åkte sen.
Jag och Lina gick till stallet efter vi vart hos hästarna.
Det lös,dörren stod på vid gavel,vattenslangen var på fullt tryck...han hade lyckats slita upp dörren till grisarna...min radio-skarvkabel,hade han lindat bort från stålbalken i taket.
Men vafan???
Ska det aldrig ta slut på idioter i den här världen???det dör är MINA grejer,i MITT stall!!!man kan fan fråga först?och man går väl inte bara och sliter upp dörrar hur som Hellst?!eller tar för sig saker?!
Nej...nu vart jag sur!Blir alltid sur när någon rör om bland mina saker!
Å hur jävla svårt är det att stänga av vattenslangen,släcka och stänga dörren efter sig???:-O
Morr!

Å det regnar idag...:-/ Stefan kommer slita sitt hår på detta regn:-(
Inte kommit en droppe på hela sommaren....å så nu,när tröskan ska ut och arbeta,häll regnar det från och till...

Kommit AV mig med tapet rivning...vafan?!
Blev en massa andra nödvändiga saker som kom mellan.
Egentligen skulle jag ta tag i det NU-när jag ändå bara har en SÅN dag;-)
Men måste först få på mig ansiktet och kläder!

Blidde hemmagjorda kebab-hamburgare med egna klyftisar igår!trots negativ inställning till matlagning,ansträngde jag mig lite då igår!
Lina och Joel åt 1 1/2 hamburgare och klyftisar var!!!
Jisses?!?
Känns som man för övrigt lagar dålig mat?;-)

Nej...sätta igång dagen-som faktiskt visar halv ett på klockan(!)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards