Direktlänk till inlägg 4 september 2015

Att köpa ridbyxor.

Av Måna - 4 september 2015 09:49

när jag ändå är inne på temat häst,(vilket inte alls händer så ofta)så for tankarna iväg till ridbyxor...(!)
Det var några år sedan jag investerade i ett par-innan jag förra året insåg att jag var tvungen å ha ett par!!!!

Jag åkte till hööks.
Att prova byxor i en affär-är skadligt för hälsan/humöret/själv synen.
Men jag var tvungen.
Jag skrev då,om att storlekarna även på "häst sidan" blivit helt galna...
Att jag som ÄNTLIGEN kommit i stl M på h&m fick nöja mig med stl 42(!!!) i ridbyxor?
Vaaa????Det kändes inte alls rättvist...

Det som glädje mig,var att "mudden" längst ned,blivit utbytt under åren.Istället för en hård kardborre,som alltid på ena eller andra visat skavt-blivit en silkes len mudd!:-)
Men det var ändå den enda glädjen....

Ja...ridbyxorna som jag tillslut köpte,var snygga och sitter bra-tills jag rör mig....(!)
Då sitter dom inte alls bra längre.

Uppifrån och ned:
MIDJAN sitter som ett hårt åtdraget spännband.Att andas bör man inte fundera på,å absolut inte äta innan dessa ska på!
Jag har varit gravid 2 ggr och min mage ser inte ut som innan.Nej,den gör verkligen inte det efter ALLA kilon heller som legat där.
Att få magen mönstrad efter byxorna i midjan får man räkna med.
LÅREN går ut och blir fylligare på byxorna.Här finns det plats för utrymme iaf... Nästan så att det slappar-blir som äppelpallar-byxor.Medans arselet ändå är hyfsat tight.
BENEN blir smalare och smalare och slutar med att du typ får pressa ut tån genom det lilla hål där nere som finns kvar.Om du skulle ha stora fötter-bör du nog sprätta upp sömmen längst ned för att få ut mer än bara stor tån i hålet!

Så här satt mina ridbyxor.
Så här satt ridbyxorna jag köpte förra veckan-då hade jag ändå gått ned i storlekar.(dom jag lämnade tillbaka)
Jag kan inte(och faaan,jag VÄGRAR,)köpa större storlek.Jag har inte 42 på byxor,på vanliga byxor.Varför i ridbyxor?!
Mina fina ridbyxor från hööks,sitter som självaste fan!
Iom att midjan sitter som fast limmat och att mudden där nere bidrar med sämre blodtillförsel,och övriga partier sitter löst-får jag dra upp tyget i brallan.
Mudden drar ned tyget när jag rör på mig-tyget lixom dras ut och det blir häng i skrevet.Midjan stilla.och samtidigt smetar knäna åt?!
Skrot!

Jag tog fram mina rutiga ridbyxor-årtal 2008.
Dom sitter perfekt!!!!Dock med kardborre längst ned-men klagar INTE på det!
Dom är mjuka,dom är sköna,jag kan röra mig i dom,utan att dom ändrar passform:-)
Och....dom är inköpta på Ullared;-)

Jag tänker på människor som har större storlekar.
Alla har faktiskt INTE XS(som affärerna vill)
Och med dessa storlekar...bör det ju vara vanligt med 52,för en människa som normalt har 42 i vanliga byxor!!!
Galet!!!Hur fan funkar det???

Jag kommer gråta blod,den dag ridbyxorna går sönder.
Förvisso...lär jag heller inte ramla ur sadeln då dom är helskodda med något annat material... Byxorna sitter FAST i sadeln...
Thiff gjorde en skyggning allanbrallan på åkern.Jag tappade stigbyglarna,men byxorna satt fan fast,kvar i sadeln;-)

Del två i häst ämnet,blir ridstövlar.
Om jag inte köper dom fina med ludd längst upp-ska jag ha tag på ett par andra.
Dom med ludd fungerar ju bara på vintern....

Jag vet,jag är asa duktig på att måla!hahaha!!!!
Hur jag upplever dagens ridbyxor....

Hur jag önskar att dagens ridbyxor var!Har hellre ett skärp i midja och kan andas...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards