Direktlänk till inlägg 20 september 2015

Möte med björn,hårklippning och frisläppt!

Av Måna - 20 september 2015 09:09

Söndag...det är en solig söndag vi vaknat till.
Tidig morgon.
Alltid tidiga mornar.
Barnen...barnen dom vägrar vakna i veckorna och som far upp som raketer på nyårsafton på helgerna...
Om det inte är någon som hoppar på en,petar en i ansiktet eller rycker av en täcket...så slåss dom!
Idag var det alternativ 2,som avlöstes med att hunden lägger en pizza på golvet....
Att vakna av DET ljudet....yabbadoo!!!!:-/
Men nu då...rena rama förmiddagen klockan 08:33,TÄNK vad mycket vi kommer att få ut av denna dag;-)

Som nämnts tidigare,är Joel nu frisläppt.
Hans "galler sida" är utbytt mot en fin liten planka.
Han kan alltså gå i och ur sängen bäst han vill.
Ja...som igår kväll-när han efter 45 ggr kommit och flinat i dörren och iaf hamnade i mitt knä.
Han har heller inte sovit en hel natt i sin säng sedan han vart frisläppt...:-/
Inte Lina heller för den delen...
Vi har värsta motorvägen till våran säng.och jaa.....kan liknas med Ikea reklamen...du vet den när alla går runt och lägger sig på olika ställen?!
Fast här hemma,hamnar ALLA i sängen...typ...
Lina har en madrass under sängen som jag drar fram.
Lina och Joel i sängen funkar bara inte!
Men Elsa och katten kommer bra överens när dom stulit hela fotänden för mig.
Det är väl en period just nu,med förkylning och vise versa...

Igår kväll la Nala en pizza på golvet uppe.
Jag sprang och hämtade papper,men innan jag hann tillbaka hade Elsa slickat i sig en liten fläck....:-/
Jo...jag har en äcklig hund;-) Elsa von dalmatinus äter ju ALLT!Å jag menar ALLT!Har ALDRIG sett henne rata något... Så där smått äcklig...
Det fanns ju troligtvis en anledning till varför Nala kräktes igår...och undrar om det kanske finns något samband till att Elsa kräktes?!
Även kräks här å där... Å vet ju inte om det är katten eller hunden....
Troligtvis katten som lagt en pizza under bordet,som sen Stefan slicade foten i....:-O haha!

Igår for vi till skogs!
Måste ju vakta mina trattisar;-) har en perfekt väg där jag kan släppa Elsa och ungar vind för våg!
Kidsen plockade övermogna blåbär och jag gick skallgång efter svamp!
Å så rätt var det var,kom grannens hund farande där mitt i skogen.
Grannens hund är en STOR brun bullmastiff...
Jag har haft STORA hundar,Cher mätte 82-men denna hanne är ju även bred som en ladugårdsvägg(!)
För Elsas del,behöver jag inte oroa mig!
Han travade runt och sedan fram till Joel och slickade honom i ansiktet...
Ett ILLVRÅÅÅÅÅL hördes i skogen kan jag lova från min son!
-en bjöööööön!!!!!
Sen kom gråten!
Jag fick som gasell hoppa över ris och gran ned till min lilla pygmée (jämfört med hunden) och rädda situationen.
Joel är rädd för björnar...
-det är inte en björn Joel,det är en jätte stor hund!
Han inspekterade besten en stund och började sen att skratta i takt med den fåniga Dalmatinern;-D
Inte lätt när man är liten;-)

Det blidde lite pyssel i stallet.
Snickaren var här i fredags och tittade.
Måste dit en helt ny port.
Ja,han skulle fixa detta-men ett jobb som kan ta 3(!!!) veckor....:-/
Hum... 3(!!!) veckor!!!! Skrooooot!!!!
Jag hade hoppats på ett enkelt jobb,gjorts helst igår lixom....
Well...kan inte göra så mycket åt saken.
När Manne och Formosa flyttade in i det nu gamla stallet,fick dom oxå vänta på en stalldörr.
Dom kunde dock stå inne om nätterna i väntan på denna dörr.Det kan inte hästarna göra nu...Det blir när det blir!
Hämtade lilla Lollo och lät henne agera test ponny i sin nya Box.
Ja...hon är ju lugnet själv och brydde sig inte ett skvatt om att stå i en tom Box medans Stefan borra för fullt:-)
Det blidde ju kanoners!
Så perfa i höjd med plankorna:-) Små tjejerna kommer kunna stå där och kika ut över kanten;-)
Jag passade på att tvätta två täcken i min trasiga,lagade,trasiga,fungerande tvättmaskin:-D
Som det verkar nu-fungerar den prickfritt(peppar peppar)
3 täcken tvättade,2 kvar:-) men har inga fler ställen att hänga upp dom på just nu...Så får vänta till dom torkar.

Jag bestämde mig åter igen att jag faktiskt VILL åka till Ullared!
Jag lämnade in förslaget till Stefan som kontrade med:OM du skulle komma hem med så mycket som ETT enda hästtäcke till...kommer jag köra upp det i arselet på dig,då aldrig mer kan skita(!)
Ja...vi är kärleksfulla här hemma;-D
Kändes som ett oroväckande hot,så jag beslutar att dra ut på det liiiite till:-)
Hur skulle jag kunna åka till Ullared UTAN att komma hem med minst ett hästtäcke?!vaaa???
Iof...KAN man alltid smuggla in det på något sätt,utan att han skulle märka det;-) Men...han skulle ju garanterat fråga-och jag ljuger inte....
Ooops!
HAHAHA!!!

Igår kväll tog jag fram saxen.
Joels hår.
Jag frågade min son om han ville klippa håret.Japp
Började med att leka någon proffesionell frisör...muttrade om att det hela skulle sluta med en klassisk pott-frisyr...
Stefan drog fram rakapparaten(!!!)
Joel gick med på det och av for hans lockar!!!!!!!!
Åh....;-(
Nu är min son kort hårig.Asså,jag vill inte heller att han ska ha långt hår...och han som blir så varm i huvudet.
Men från 2 1/2 år-förvandlades han till typ 5(!)
Själv,blev han överlycklig och kollade sig x-antal gånger i spegeln:-)
Huvudsaken HAN är nöjd:-)

Nu är det dags å dra igång på denna dag!

Mmm...dessa önskar jag mig till vintern:-) fina stallskor!!!

Till säljes! 100:-
Stl STOR 38,mer som 39!

<3

När stalldörren är öppen,kommer Thifany ha en himla fin utsikt:-)
Sånt får man betala extra för på hotell har jag hört:-D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards