Direktlänk till inlägg 7 december 2013

Snö...

Av Måna - 7 december 2013 11:41

Och som varje år,försöker jag att intala mig att det inte alls är så farligt.
Rätt fint.
Kul för barnen.
Lite mysigt.
Lite ljusare om kvällarna.

Men när jag imorse traskar ut till stallet(givetvis i mina fodrade kängor,mössa och vinterjacka)hinner jag ungefär 3 meter,innan det på nått jädrans vis,lyckas komma snö i ena skon!
Hur är det möjligt???dom är höga...
Biter ihop hårt.och på första möjliga plätt,ska jag stampa av skorna från snö.
Is.
Och lyckas få en sån där jag-halkar-till-men klarar-mig-stående-fast-i-mitt-djungel-swing-använder-jag-muskler-jag-inte-visste-fanns-i-ryggen.
Och nej,snöns ankomst även detta år,gav inget bättre intryck på mig.
Nu är det även is...
Tror faktiskt att jag får ge foppisarna vinter semester nu,eftersom Stefan vägrar brodda dom åt mig...

Joel vaken i våran säng inatt.
Ena stunden håller jag i ett av hans ben,nästa stund håller Stefan i ett av hans ben.
Nuförtiden är det lättare att ha Lina i sängen.
Så lite trött.

Men huset är dammsuget och golven är torkade!
Lite fönster dammade och har en klar tvättmaskin och en klar diskmaskin.
Den där tvätten tar aldrig slut!!!har bytt ut Joels stol i köket:-)
Skulle behöva göra ett ryck nu,innan Joel vaknar...
Men...jag tillåter faktiskt mig själv att sitta ned i soffan en stund.
Även om det känns som om jag ska somna;-)

Idag ska vi iväg.
Tanken var att jag skulle fråga farmorn om hon kunde sitta barnvakt.men nu blir det inte så!
Så blir en tur senare på eftermiddagen och hem till läggdags av barn!

Lina grejjar för fullt med allt mellan golv och tak!och väldigt tacksam över att hon är nöjd med det just nu!

Med stormsteg mot julen....
Denna lite smått överdrivna högtid!nu syftar jag inte på umgänget och god mat-nej,hysterin över julklapparna!!!
Och dyrt är det!
Även små saker kostar skjortan!!!
På julen finns det även massor av människor som det är synd om...
Ensamma människor.
Människor som har det riktigt dåligt ställt!
Visst,ingenting är ju ett måste.men i den värld vi lever i...ja just,behöver jag säga mera?!
Allting är så fixerat.
Jag är inte bättre jag...jag är ju en av dom som bidrar till hysterin,mass inköp av leksaker till ett barn som har så det räcker och blir över...!
Ja just...

Nu är det hög tid att lyfta upp röven från soffan.
Dra mig bortåt i huset!
Kan ju inte sitta här och bli gråhårig;-)

Vad tror vi om denna frisyr?!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards