Direktlänk till inlägg 15 augusti 2014

Fredag,bajskottar och bananflugor...

Av Måna - 15 augusti 2014 08:50

Fredag igen!
Lite så där halv grått i luften,men klarnar säkert på sig!
Iof har jag inte FREDAGS känsla...inte haft på flera år;-) alla dagar är lika!Men inbillar mig det iaf,att det finns en speciell känsla;-)

Fick en Lina i sängen inatt.
Hon hade ont i magen,låg och sparkade,gnällde och grät.
Klagade över sin mage.
5 gånger fick hon springa och bajsa?!
Sista gången löst.
Hålls hon å krånglar med magen igen?eller bara något tillfälligt?
Det var ju bara för någon vecka sedan det var likadant...då hon sov bort halva dagen.
Hon sover än...
Märkligt tycker jag.

Dock är hennes lillebror vaken,och han är då banne mig INTE på humör idag:-/ inget är bra enligt herrn...suckar!
Kanske reder upp sig det med:-)
Bara han får sova kanske?!
Lilla herr Hultquist har även börja bitas...han biter Lina,så hon skriker och gråter floder.
Ja,bettet hon fick i stortån igår,hade nog fått mig att bryta ihop(!!!)

Så idag...kommer dom och hämtar Hästtransporten.
Ingen tid sagd...så klart,så smart!
Behöver fara till Fjugesta en sväng tur å retur...!åker jag-kommer dom garanterat DÅ!
Well...vi löser det oxå!
Vart ju ingen tapet-kamp igår.Så kanske skärpa till mig idag då.

Bananflugorna tar över!!!!hjälp!
Jag blir galen!!!
Igår jagade jag dom jävlarna med dammsugaren!Lina pekade och jag viftade...
Sen lagom när jag stängt av dammsugaren,flög dom fram från sina gömställen:-@
Jävla otyg!
Börjar även tro att dom små jävlarna har en hjärna att tänka med(!)
Svärmor köpte med några klister remsor igår...HOLY shit att DOM funkar:-/
INGET får stå framme!
Har inte ens en papperskorg i köket längre!
Inga pantburkar.
Ingen disk.
Häller kokhett vatten i avloppet.jagar dom med dammsugaren.
Men nog fan är dom kvar,i ta mig fan dubbla antal!:-@
What to do????!!!!!

Nu röjer vi upp lite här!
Dammsuger(och jagar bananflugor)
Duschar och startar denna fredag på allvar!
Vi tar helg.
Stefan och Jens flåsar med tröskan...så det blir en ensam helg...
Så vi får se vad vi tar oss till!

 
 
k

k

15 augusti 2014 22:07

Vinäger i mugg brukar locka de små jävlarna till sig!

http://kakans.du.vet

Måna

15 augusti 2014 22:48

Har ingen vinäger hemma!!!!!!:-(

 
Ingen bild

k

18 augusti 2014 00:01

Saft och en halv droppe diskmedel så ytspänningen släpper kan också funka. Dra lite plastfolie över med bara ett par små hål i så de kommer ner men inte ut igen.

Måna

18 augusti 2014 08:43

DET ska jag prova!!!!danke Bitte!!!:-)

 
http://kakansmatbakblogg.blogspot.se/

http://kakansmatbakblogg.blogspot.se/

18 augusti 2014 11:04

Har du provat än? :)

Tänkte på Lina, kanske är hon nervös inför dagisstarten? Därav magstrul...?
Min Vira har varit helknasig hela sommaren, på mååånga olika sätt. Både stirrig, vimsig och kass mage. Även om jag tror värmen påverkade en del. Men hon har krympt också, inte alls den stora tjejen hon var i våras. Nu vill hon ha hjälp med så mycket. Så ska hon å andra sidan både börja första klass, ooooch bli storasyster. Det har dock hjälpt att prata om det, att man får vara nervös och pirrig. Att det kan vara skrämmande med nya saker. Det har lugnat sig lite. De kan säga klokare saker än vad vi kan ibland, bara vi lyssnar på de små liven :)

http://kakansmatbakblogg.blogspot.se

Måna

18 augusti 2014 11:23

Jag matförgiftade dom(!!!)den här gången(!)
Typ... Gjorde köttfärssås,som luktade lite annorlunda när jag stekte den...smakade lite skumt!Men tänkte att det berodde på att det var blandfärs och inte nöt-som vi nästan alltid har!
Sen balka Joels mage ur....(!)

Hon tar dagis starten med ro(än så länge)

Värmen har nog gjort mycket skumt med oss i sommar!!!

Kan deg vara för att hon ska bli storasyster?hon har ju inte behövt "slåss" om uppmärksamhet och hjälp innan!kanske det som kommer lite krypande i det undermedvetna:-)

 
http://kakansmatbakblogg.blogspot.se/

http://kakansmatbakblogg.blogspot.se/

18 augusti 2014 14:24

Ja precis, hon säger att hon är lika pirrig över att börja skolan som att bli storasyster. Hon passar på att få bli lite omhändertagen. Mycket hjälp på toa, skära maten, pyssla om :)

Trist med maten, alltför lätt hänt. Hemskt när det händer!

http://kakansmatbakblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards